usa

usa

torsdag 15 december 2011

Jag kommer hem igen till jul

sjunger Peter Jöback...
men det gör inte min pappa
läser man min blogg nu så kommer den mest handla om mina känslor
som inte är särskilt positiva just nu
men jag känner att det kan vara lite bearbetning
att "skriva av sig"
dagarna hitills har gåt rätt så bra
men kvällarna & nätterna ger mig ångest
känns som att nån vill dra åt ett snöre runt min hals
jag har känt hjärtesorg tidigare i livet
nu känner jag att nån tagit en bit av mitt hjärta
det värker i hjärtat
det saknas nåt
jag har i dagarna två varit till bårhuset
tänt ett ljus i en lykta på trappen där
tittat i nyckelhålet & sett kistan
ska jag be att få se han igen eller inte
jag ska se han igen
min bror vill göra det efter helgen
ska jag vänta tills då eller ska jag gå före
har ångest varje dag för allt jag gör
jag är lättskrämd just nu
ringer de på telefon eller knackar på dörren
håller hjärtat på att stanna
natten som gick va hemsk...
jag va livrädd men vet inte för vad
vi fick besked idag varför pappa inte orkade mer...
han fick en stor hjärtinfarkt som gjorde att han dog direkt
min pappa va som en tickande bomb
njurarna va slut
kärlen till hjärtat va helt ihop kladdade
han har haft en infarkt tidigare
inget vi vet om
diabetiker kan ha tysta infarkter tydligen
att vara trött en tid i livet kan va tecken på det
på senare år har han kunnat somna sittande vid köksbordet
när som helst på dygnet
vi runt omkring honom har tjatat & tjatat att det måste va nåt fel
men han har behållt masken på
utåt sett va han alltid glad & skojfrisk
inget fel på han tyckte han själv
hur som helst så har jag en stor förlust just nu
jag vädjar till alla att vara rädd om varandra
livet kan förändras på ett ögonblick
Carpe Diem

2 kommentarer:

  1. Anna, så fint du uttrycker dig och skriver om din pappa ... det lättar i hjärtat att skriva ner det man känner ... för mig också.

    Sköt om dig och de dina/kram Inger

    SvaraRadera
  2. Tack för din omtanke Inger! Kramar

    SvaraRadera