usa

usa

måndag 19 december 2011

fjärde gången...

som jag ser min döda far
kunde inte tro att jag hade en sån kraft
att klara av det över huvudtaget
dagen har bestått av planering av begravningen med prästen
några vänner till pappa kom hem till mor
ingen fattar vad som hänt
många kommer att sakna hans goda hjälpsamma hjärta
jag, mor, bror med sambo besökte pappa på eftermiddan
Per Brandser är verkligen rätt man på rätt plats
vilket stort och gott hjärta den mannen har
varför förstår jag inte att pappa aldrig mer kommer tillbaka??
jag ser det ju med egna ögon
men fattar inte ändå
tände ett ljus utanför bårhuset sen begav vi oss hem
Elwira har haft hög feber idag
hoppas att den ger sig lika snabbt som det gjorde för Maja
Elwira har haft feberkramp ett par gånger tidigare
det är rätt läskigt tycker jag
men jag hoppas vi slipper det den här gången
kvällen fördrev jag med att lämna ut lite priser
från lotteriet som jag hade vid caféet på julmarknaden
sen hälsade jag på en gammal god vän med familj
som värmer mitt hjärta <3
ta hand om varandra gott folk
Over And Out

1 kommentar:

  1. Åkte förbi kyrkogården igår och såg era bilar utanför, och Per "vallande", som jag förstår att var Oliver. Han är verkligen rätt man på rätt plats, skönt att ni får den hjälpen ni behöver.

    Kram på dig/Inger

    SvaraRadera