usa

usa

torsdag 22 december 2011

Älskar dig Pappa

en otrolig känsla att gå genom hela kyrkan idag
sååå mycket människor (155 st)
konstigt bara att det stod en kista längst fram med pappas namn på
hade inte ens kunnat tänka mig att det skulle bli så fint
längst fram satt vi
min mor, min bror med sin käresta, min man & jag
när koppången gick igång på orgeln
gick det bara inte att hålla tårarna borta
den följdes av "Låt mig få tända ett ljus"
den sjöng pappa för mig när jag va liten
sen "You rais me up"
Mats Lissjanis va solist, hårresande bara de
det sjöngs ett par psalmer
prästen gjorde en bra begravning
sen spelades "Idolerna- Då kommer sommaren"
den låten snurrade i pappas cd när jag körde hem bilen på olyckskvällen
lyssnar man på texten så finns det ett budskap
"Nu tändas Tusen juleljus" spelades som utgångsmusik på orgel
Peter Resare var kantor (tror jag det heter)
han hade då "bakat" in Idolernas låt lite här o där i Nu tändas...
inget vi visste att det skulle bli så
men det va såååå bra
kistdekorationen & våra handbuketter gick i skigens tecken
hade aldrig kunnat drömma om va fint det va
tänkte väl att det blir någon grankvist eller så
men det va en hel skog
ris, kottar, pinnar, allt som hör skogen till
kan varmt rekomendera Blomerian i Vansbro
när vi gick ut ur kyrkan snöade det
jag lovar...-det finns en stad ovan molnen
där satt min pappa & blickade ner över oss när kistan sänktes ner i backen
sen stod alla på kö för att få ge oss kramar
har aldrig fått så många kramar på en & samma gång
vi borde kramas mer
senare idag visade vi flickorna graven
men det är svårt för dom att förstå
Elwira som är 4,5 år skulle fått följa hade vi tänkt
men under frukosten började hon gråta & visste inte va hon ville
va nog bäst för henne att vara med Maja på dagis
luften gick ur oss alla
trötta & eländiga
nu ska vi liksom fortsätta våra liv
tillbaka till vardagen
utan honom...
hur det nu ska gå kan jag inte svara på i skrivande stund
tänker ta det lungt nu med jul & nyår
sen får vi se hur det känns
pappa vill att jag öppnar mitt café igen det vet jag
måste bara samla lite mer kraft först
bra jobbat om ni orkat läsa ända hit ;)
önskar nu er ALLA en riktigt fröjdefull jul
Varma kramar Anna

6 kommentarer:

  1. Anna, har hört att det var så vackert i kyrkan!
    Försök vila er och ha en fin jul trots allt ...
    du kommer att längta till caféet när allt lugnat ner sig lite, och som du skriver ... Ulf skulle bli så besviken om du skulle ge upp, han var så stolt över dig och ditt företag!

    Kreativa Anna, du fixar det!

    kram Inger

    SvaraRadera
  2. Du skriver så fint och lättsamt så självklart orkar man läsa varje bokstav ;) Det var en fin begravning och självklart fanns Ulf med framförallt Er, men även bland oss andra.

    Ulf vill absolut att du öppnar hans favoritcafé igen och det ska jag försöka hjälpa dig att göra....men först ska du fira jul och nyår med din familj och samla krafter under de dagar vi har kvar på detta år.

    Vi ska även ta en grilldag tillsammans med dina härliga ungar nu då vi är lediga båda två!

    Styrkekramar i massor <3

    //Susanne

    SvaraRadera
  3. Tack för fina och värmande ord <3
    Har ju snott grund ideén om hur jag skriver i min blogg av Inger ;)
    För din blogg är så lättläst o bra Inger!

    Kramar till er <3

    SvaraRadera
  4. Du skriver så bra! Vila och ta det lugnt över helgerna så ska du se att livet och lusten återvänder så småningom även om det inte känns så just nu. Hör av er om det är nåt vi kan göra för er. Hälsa mamma och ha det så bra.
    Många kramar från oss!

    Helene

    SvaraRadera
  5. Va fint du skriver Anna!
    Såg Ulfs traktor stå utanför kyrkan igår och jag fick en stor klump i halsen och tårarna började rinna.
    Ni får ta en dag i taget. Trots att det är svårt att tro så går livet vidare....
    Ta hand om varandra!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  6. Det va givet att pappas ("bebis") traktor skulle va med under begravningen!
    Tusen tack till er som bryr er om oss i vår svåra stund <3

    GOD JUL

    SvaraRadera