usa

usa

onsdag 21 december 2011

Kvällen före...

den värsta dagen i mitt liv
i morgon kl. 10 väntas begravning av min älskade far
hur i hela h*lvete kan dett va möjligt???
har idag tillsammans med min bror & mor varit till pappa
absolut sista fysiska kontakten
det va sista gången jag kysste hans panna
strök hans hår...höll hans hand
hur ska jag kunna leva utan honom
ångesten kväver mig snart
i morse fick jag ett totalt psykbryt o städade o bäddade rent
redan kl 07 på morgonen
jag är normalt ingen morgonmänniska
ligger gärna och drar mig
nu fick jag lov att ta en liten break i mitt skrivande
tårarna bara rinner
gråter som ett barn
livets prövningar är inte lätt
hur klarar man att se sin far sänkas ner i backen
pappa sa alltid att han skulle dö mitt i smällkalla vintern
det skulle va ett helvete att gräva hålet till hans "enrummare" med jordvärme
sen skratta han högt
tur att vi har så många tokiga minnen av honom
som vi kan skratta till
Vila i Frid min älskade pappa
du kommer alltid att fattas mig <3
ta nu väl hand om varandra i juletid
va rädd om varandra och tänk på alla förväntansfulla barn
Varma Kramar
//Anna//

3 kommentarer:

  1. A han kommer fattas oss alla... Han va en riktig skämtare, drog många roliga historier som kommer saknas nu... Hans "tomteskratt" ha ha ha :) Kan ännu se han Komma lullande hem när ni åt innan skola eller liknande.

    All kärlek till er Ännie med familjer. Ni kommer klara detta. Ni e starka tillsammans. :'(

    Fint du skriver.

    <3 // Nenne

    SvaraRadera
  2. Idag fick du bevis för vilken uppskattad pappa du haft el som du naturligtvis fortfarande har. En sån uppslutning som det var i kyrkan är det få förunnat att få uppleva.

    Önskar dig och de dina en fin jul, trots
    det som hänt/kram Inger

    SvaraRadera
  3. Tack för era fina kommentarer! Man känner sig stolt på nåt sätt... att veta att han va så uppskattad :)

    Kram till er o God Jul

    SvaraRadera