usa

usa

fredag 23 december 2011

Dagen efter...& kvällen före...

i morse vaknade vi av att tjejerna drog fram legokistan i sitt rum
första tanken - men va gör dom mitt i natten
klockan va då 07,20
vi hade alltså fått sova hela natten
utan att nån drömt
kommit tassande upp mellan oss
wooooow
hände inte igår direkt men så skönt
som rubriken lyder: Dagen efter...en tung dag...
kvällen före...dopparedagen
barnen kördes till Varglyan
far i huset åkte & jobbade lite
själv gick jag runt här hemma i mjukisbrallor
frillan käckt på sne
låste dörren om mig
grät till & från hela dagen
längtar sååå efter pappa
det va så skönt att få va ifred & få gråta när jag ville
har nog lite svårt att visa min sorg fullt ut för alla runt omkring mig
behöver nog få va ifred & gråta ifrån mig
dammsugit & plockat ihop
slagit in julklapparna
men...har inte hunnit få till fotona på barnen
sorry alla släktingar men det blir inget foto
inte just på julafton då
duschade av mig mitt ledsna skal
hela familjen åkte till mor
Johan med familj kom också
vi åt och bytte lite klappar
Johan & jag åkte & lämnade en liten julgåva
till solisten & kökspersonalen på begravningsdagen
sen lämnade jag en julklapp till min guddotter
en korg lämnades till en gammal god granne
finns några mer som vi ska lämna julgåvor till
men tiden räckte inte idag
laddar nu för den stora dopparedagen
känner inge julstämning alls
känner bara stor saknad
men morgondagen ser ut som följer
11,30 i Dala-Floda hos min mormor
det är tradition
där är de gammaldags "dupp i gryta" som gäller
16,00 i Nås hos svärföräldrarna
mer som ett modernt julbord
där hälsar nog också tomten på
alla tidigare år har alltid mor & far varit med min mormor på kvällen
för att hon inte ska känna sig ensam
i år gör det ont i mitt hjärta för nu är ju min mamma också ensam
dom två får ta hand om varandra på kvällen tycker jag
ja ni gott folk...take care <3
GOD JUL
//Anna//

1 kommentar:

  1. Hoppas ni får en riktigt God Jul trots allt!!

    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera