usa

usa

tisdag 21 maj 2013

Tillbaka till bloggen!

nu har dagarna runnit iväg sen sist
har varit sysselsatt hela dagarna
kvällarna när det brukar va tillfälle att blogga på
då har jag varit sååå trött
men jag tar en liten resumé
 
lördag bestod av specialuppdrag för mannen
vi hängde på :)
 
 
det blev några timmars försening för sjösättningen
så då passade vi på att åka till Rättvik
vi spanade in trädgårdsmässan där
jag blev inte överväldigad
har varit på två trädgårdsmässor
en "bautastor" i Älvsjö & en mindre i Rättvik nu då
men det är inte det jag är intresserad av har jag kommit på
jag är mer nyfiken på färdigställda trädgårdar
skulle vilja se på olika tips & ideér hur man "bygger trädgård"
vi lunchade & sen var det dags att återvända till Leksand
båten i plurret & så var de dags för hemfärd
vi åkte efter mannen & hans bredlast
vid ett vägbygge fick jag springa ur bilen & flytta på lite "don"
det var tight på sina ställen
mannen fick mycke beröm över sin skickliga körförmåga
när vi kom hem åkte vi till Vansbro för att hämta våran båt
den har fått sig ett nytt kapell
vår båt är som en liten "jolle" till skillnad mot dagens uppdrag ;)
kvällen bjöd på "knytisgrillning" med Oscar & Alice familj
drack vin ur pappas gamla grogg glas
 
 
söndag bestod av fix i hus & hem
fix på altanen, förberedelser med pallkragar till odlingar
mannen startade bilen för vi skulle åka & skifta ett frysskåp
Maja hoppar in i bilen & låser
hon vägrar att öppna
sitter där & surar & småskriker
 
 
vrångare unge får man leta efter när hon sätter den sidan till
tålamod...
innan barnen hade jag uselt med tålamod
men nu tycker jag att det blivit bättre
men jag & tålamod går inte hand i hand än
jag har nog bättre tålamod på jobbet än hemma
hur som haver så gick det att lura Maja efter ett tag
hon körde ner rutan & då skyndade mannen att låsa upp
sen var det dags för matlagning
vi gav oss också på att göra blåbärs saft
 

 
sen var det måndag & dags för arbete
blev en längre dag än tänkt för det var mycke barn
jag var helt slut när dagen var slut
 
idag är det då tisdag
har varit en ansträngande dag för hjärnan känns det som ;)
efter jobbet åkte jag till Asphagen
kommunal hade korvbjudning, tipspromenad & info
väl hemma & efter dusch blev det tv-soffan för hela slanten
är ingen saftälskare, men hemgjord saft har jag svårt att motstå
 

nu är det dags att slå igen dom blå
morgondagen bjuder på skola för Elwira
jag ska köra dit henne innan jobbet
hon & hennes andra skolkamrater ska vara i skolan hela dagen
hon ser fram emot det med spänning
så nu blir det tack & god natt från mig
kram Anna

 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar