usa

usa

söndag 26 maj 2013

Sammanfattar!

torsdag startade 07
jag & mina två närmaste kollegor hade utvärdering
vi var hemma hos mig
jag bjöd på frukost, lunch & fika
fick två fina presenter av dom som jag kommer att minnas
varmt i hjärtat
dom åkte runt 16 tiden & jag åkte till mamma
där hade flickorna sovit från onsadg till torsdag
vi åt middag sen drog vi till Borlänge
det blev "finsandaler" & tygskor till flickorna
två varsina klänningar åt dom
några plagg till mig själv blev det också
 
fredag var ledig dag
tvättade, lagade mat & packade
farmor & farfar kom förbi med varsina shorts till flickorna
vi packade oss iväg till "buo"
mamma var redan där när vi kom
mannen jobbade sent
det är total tystnad där (förutom flickorna då ;) )
gjorde en korkad grej när jag skulle lasta ur cyklarna
Maja har en flagga på sin cykel
den snärtade mig rakt i pannan när jag skulle ta cykeln ur bilen
det gjorde så ont så jag blev helt stum
 
lördag vaknar jag & har ont i skallen & hela kroppen
ny säng & "nattsnackande" Maja var orsaken
upptäckte att jag glömt Majas medicin hemma
så efter frukost åker jag hem & hämtar det & lite treo
mannen är på maskinmässa i Stockholm
vi andra fortsätter dagen med
melodikryss & promenad med vila däremellan ;)
sent på kvällen anländer mannen till buo
lite poker innan läggdags
 
söndag vaknar jag & mår mycke bättre än dagen innan
van "buoluften" nu ;)
frukost & sen var det dags att packa ihop & dra mot civilisationen
hemma väntade sysslor som gräsklippning & annat fix
på eftermiddagen blev det morsdagsmiddag på vår altan
brorsan med familj kom & vi bjöd mor på mat
själv fick jag en fin plåtkanna & en smultronplanta
egentligen gillar jag inte såna här dagar
vad innebär dom egentligen?
vi är väl världens bästa mammor alla dagar, eller?!
 
nu var det dags igen..att slå igen dom blå
ny arbetsvecka står för dörren
5 veckor kvar på min nuvarande arbetsplats
tycker det ska bli superskönt att va ledig
skulle gärna gå tillbaka dit i höst
men det ser inte ut nu som att det kommer att finnas något då
jag har inte varit ledig på sommaren på 2 år
dessutom jobbade jag i stort sett varje helg under dom 2 åren
som egen företagare kände jag mig aldrig ledig
så nu ska jag bara njuta av min ledighet denna sommar
jag älskar att familjen känns hel igen på det sättet
sen får vi se hur mannen kan va ledig i sommar
han är ju egen företagare & står alltid till tjänst ;)
sen får vi se vad hösten bjuder på
är inte orolig
det mesta brukar lösa sig om man vill
 
ha en härlig vecka
på återseende
kram Anna
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar