usa

usa

söndag 5 maj 2013

kalas blandat med hysteriska utbrott!

förmiddagen städade jag husvagnen
Elwira hjälpte till att städa lekstugan
vi fyllde på nya leksaker inne där
kom överens om att det inte ska vara sand eller vatten inne där
vi förberedde Maja på att vi kommer att väcka henne
eftersom vi skulle åka till Oliver på kalas
hon lovade att inte bli arg
gissa om hon höll sitt löfte
vi kom för sent tack vare hennes vredesutbrott
väl framme var det massa lek, fika, 4 hjulingsåkning, mat
när vi skulle hem började Maja sura för hon ville inte hem
vi höll oss lugna & pratade in henne fint i bilen
väl hemma & dags för sängen
kände på mig att hon va laddad...
förhandlade mig till att jag kunde läsa 2 korta sagor
sen skulle dom sova gott
allt gick enligt planen ända tills jag hade läst klart
då sätter hon igång med att stånka & stöna
men jag ignorerar henne
sen börjar hon sparka mig & bete sig dumt
så jag säger till henne att sluta
påminner om dealen vi hade
hon skiter fullständigt i vad jag säger
sparkar mer & börjar stånka & föra oväsen
eftersom Elwira redan somnat så väljer ja att ta ur Maja ur rummet
tänkte försöka prata med henne om va vi kom överens om
att jag & pappa är jätte trötta på hennes hysteriska utbrott
men då är kaoset igång & hon skriker  & gapar
hon skakar av ilska & lyssnar inte alls på mina ord
hennes skrik skräller i öronen
sen den dagen hon slutat med nappen
som dessutom va hennes eget val
har hon skrikit hysteriskt minst en gång varje natt
nu har hon även börjat på dagtid
det är inga små utbrott
i natt varade det "bara" i 40 minuter
hon kan hålla på längre om det vill sig illa
vad är det frågan om??!
det blev ju när hon slutade med nappen
utbrotten kommer i samband med händelser där hon skulle fått nappen
har hon sån separationsångest från nappen??
vi står inte ut snart
vi vill sova om natten ;)
nu har hon äntligen somnat & jag önskar att vi får sova hela natten
jobb i morgon, kort vecka, vilket jag tycker är skönt
kram till er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar