usa

usa

lördag 4 maj 2013

Motvinden håller i sig...

att ha känslan "vad är det jag väntar på"
lycka var ju ingen destination...
det var ju det som är här & nu
men det är svårt när man inte kan glädjas här & nu
en tromb har härjat i våran familj ett tag
det känns & ser ut som den tänker stanna ett tag
igår fick vi hem Milou
dock inte som vi helst önskade oss
vila i rid min älskade vän

 



min mormor mår inte alls bra
hon önskar sig samma väg som Milou
alltså...jag vet inte om jag står pall för fler förluster just nu
det är så tragiskt att se mormor
att plågas så in i h**vete
hon har en kotkompression i ryggen som ger en fruktansvärd smärta
det har satt sig en infektion där
som absolut inte gör saken bättre
läkare & sjuksköterskor vet inte vad dom ska göra
hon ligger alltså helt stilla
minsta rörelse gör så ont så hon skulle hellre dö
hon är blek & blicken är tom
hon har lungsjukdomen KOL vilket inte heller underlättar
om infektionen går att få bort
kanske det kan bli operation
men det kan bli komplicerat på grund av KOL
hon vill ta risken...
jag skulle bara vilja vara med henne nu..
jag räcker inte till känner ja
jag tror jag håller på att sluta funka
eller...det har jag ju redan gjort för längesen

när Maja blev mjölkallergisk tappade jag kollen på vad vi kan äta
men hallå tänker många...
det är väl bara att byta ut mjölkprodukterna då!
nej...när man inte funkar som människa så blir minsta problem ett världsproblem
jag kan inte tänka klart
mat...vad är det?...ett nödvändigt ting
jag har total torka på mat nu
vi har levt på makaroner & korv...typ
vilket jag spyr på snart
sen har Maja såna charmiga vredesutbrott dag som natt
vilket jag också förstår att beror på min psykiska frånvaro
nej då..jag känner ingen press
o ja, jag borde rycka upp mig
hade jag vetat vad jag skulle göra så hade jag gjort det för längesen
så här vill ingen ha det
tro mig!
så...nu har jag använt min ventil bloggen
släppt lite ifrån mig
vilket gör att det får plats nytt
handlar väl om att tömma & fylla på
men det krävs att man får tömma mycke ont
för att sen tanka med gott
fylls det på med för mycke ont blir det svårt att hitta balans
förluster räknar jag b l a som ont

önskar er alla en fortsatt god helg
kram Anna




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar