usa

usa

söndag 3 mars 2013

Söndag!

dumt att bryta trenden så vi vaknar till lite syskonbråk
drar oss inte idag utan jag går ner & fixar frukost
vi äter frukost uppe tillsammans med vasaloppsstarten
åker till mamma & kör igång dagens uppdrag
vi börjar med att köra upp vedklyven till kvarnholn
flickorna åkte traktor med pappa som plogade väg dit jag sen körde den
passerar hemma, där pappas buss står
släppte ett par tårar i min ensamhet i bilen
känns som vi städar bort pappa...
fast vissa saker är ju bara onödigt att ha kvar
men det är tungt & känns jobbigt
sitter här med gråten i halsen nu i skrivande stund för saknaden är så stor
tillbaka hos mor flyttade vi på buggyn
Ronny & Johan körde in pellets i pannrummet
jag städade garaget
vilket innebar att slänga en massa & plocka ihop
min mamma är så dålig på att hålla i ordning
jag har förbjudit henne att ställa grejer i garaget nu
får se om hon kan hålla det ;)
släppte några tårar i smyg i garaget också
för där..bland skräpet låg pappas jacka
den han hade på sig när han dog, så den var sönderklippt
jag hjälper gärna mamma med att röja & städa ihop eftersom jag gillar sånt
i utbyte får hon bistå med mat & ta hand om våra barn
men det river väldigt, det är ju pappa överallt liksom
efter middagen var det dags att avrunda
vi var & lämnade en present till Michaela som fyllt tonåring
vi blev inte så lånvariga utan åkte hem & duschade
avrundade kvällen med  Så Ska Det Låta
och en gosak som pappa gillade
vaniljglass, marsansås & cocktailbär
fick väl lov att gråta en skvätt för det också
väldigt gråtmild idag :´(
måndag i morgon vilket innebär jobb
hela almanackan för veckan är fylld med jobb & möten & kalas
kram på er alla   
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar