usa

usa

fredag 8 mars 2013

Äntligen Fredag!

jobbat mellan 8-11, rätt lagomt en fredag
speciellt efter denna vecka som känts extra tungrodd
efter att jag & flickorna käkat lunch vilade vi middag
rätt skönt att slumra en vända
men nu lär jag väl få va vaken tâ mitt i natta alldeles själv
efter tuppluren tog vi oss en tur över till mannens farföräldrar
kaffe & Margiths hembakade fikabröd tackar man inte nej till
efter det plockade vi upp mamma & åkte till Dala-Järna
ja va in på KD Textil & köpte spets som jag ska sy på min påsklampskärm
sen var vi på CC Shopen & förnyade mamma lite ;)
2 par byxor, 1 kofta, 2 tunikor, 1 tröja, 1 top, 1 armband tror jag det blev
till väldigt bra pris eftersom det va 50% på alla utom ett plagg
mixspett blev min middag tillsammans med övriga familjen
flickorna fick en slant vid fikabesöket
en tidning & lite snask inhandlades för slanten
tv mys innan flickorna gick till sängs
en riktigt mysig dag känner jag, med mycke goda känslor
himlen var stjärnklar i kväll
en stjärna lyste lite extra starkt på himlen
 Elwira tyckte att det var den stjärnan som morfar bor på ikväll
hon hoppas att han har kalsonger & lite mer kläder på sig så han inte fryser
hon funderade sen på hur morfar kunde få en hjärtinfarkt
varför får man det? ja...varför?!
hon tycker det är så dumt att man kan dö
hon har förstått at Milou är gammal & är nu rädd för att han ska dö
det är inte lätt att förklara vissa saker
saker som jag själv inte förstår varför sker
en helt annan grej...mannen har fått mail några gånger
om att han är arvinge efter "nån" avliden i England
det handlar om ca 9 miljoner pund
stor risk att det är sant...not
eftersom det bara är hans släkt som heter Grönbergs (runt 20 st)
inte så vanligt att ha det efternamnet i England heller
han skulle dela beloppet med advokaten & det  skulle vara hemligt
finns fantastiskt påhittiga människor ;)
nu blir det Farmen, sen ska jag läsa min nyinköpta lektyr
trevlig helg & kram på er  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar