usa

usa

onsdag 27 mars 2013

Förvirrad!

konstig sjuka som bara kom & drog nästan lika snabbt
inget fel idag mer än att jag kände mig trött i kroppen
lite ont & öm i magen
stannar hemma från jobbet i morgon med
då har jag då garderat mig för att inte smitta någon där
om det nu var något smittsamt jag hade
flickorna har varit igång hela dagen
mellan osämjorna har det pratats konstant
känns lite extra när man själv känner sig slö
när mannen slutat jobbet följde Elwira med honom till Vansbro
jag & Maja gick igenom lite kläder som hon växt ur
fyllde på med nytt arvegods från storasyster
nu har hon blivit så lång så hon ligger strax under Elwira
hjälp vart tar tiden vägen??!
dom blir så stora & växer så enormt
ringde vårdcentralen idag
inge svar på Majas prov än..."klimedicinen" är slut
vad göra?
det visste inte hon i luren heller
vi vill ju inte va utan "klimedicin" över hela påskhelgen liksom
nej det förstod hon ju, hon tyckte också att det tog lång tid med provet
ja men kan inte hon efterlysa det då?!?
vi gjorde det ju inte för skojs skull direkt
vi vill ju veta varför hon har problem med magen & kli på hela kroppen
doktorn skulle ringa upp i morgon
se då till att ringa innan apoteket stängt, tack!
har inte så mycke till övers för våran vårdcentral...tyvärr
mina två remisser som jag var så glad för att få
dom har då inte kommit fram dit dom skulle
den doktorn är inte här nu
nej, men då lär väl någon annan fullfölja uppdraget
rätta mig om jag har fel!
 
så...nu har jag gnällt klart :)
så nu kan jag berätta att jag ska åka på Hem & Trädgårdsmässa
det ser jag fram emot
hoppas på att få lite inspiraion
jag har ju tusen tankar & ideèr om det mesta vad gäller vårat hus & trädgård
det som begränsar just nu är väl att jag inte är miljonär ;)
sen är jag väl inte snickare heller...
men jag har inte tummen mitt i handen heller
så vissa saker skulle jag väl klara av som jag vill få gjort
 
nu ska jag gå ner & hänga lite tvätt
lite tv tittande innan jag kryper till kojs
kram på er alla


2 kommentarer:

  1. Kan hålla med dig om sjukvården, tråkigt när man tror dom ska fixa det men tydligen måste man ligga på hela tiden för att få hjälp! Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Glad Påsk på dig Anna!

    Trädgårdsmässa låter inte helt fel, då har du nåt att se fram emot och så får du dela med dig av tips och idéer ...
    det ser jag fram emot ...

    hoppas ni får en fin påsk, trots kli och annat ...

    kram Inger

    SvaraRadera