usa

usa

lördag 2 mars 2013

Dryga ungar!!

nu tycker jag barnen har haft en massa "hittepå" för sig
mitt i natten kom Elwira in & sa att det var alldeles svart i deras rum
nattlampan, en jordglob, hade gått sönder
men om man sover så ser man ju inte det ;)
vid 05.30 var Maja kissnödig & bajsnödig
så pass så att vi måste vakna till hennes ljuva stämma
- fääääärdiiiiig!!!
mannen låg inne hos flickorna i hopp om att dom skulle somna om
men dom är hungriga & dom måste se på tv osv
när dom sen fått upp oss ur våra sängar så är dom nöjda
jag fick be om ett par treo innan jag kunde kliva upp
vi föräldrar skulle nog behöva en natt för oss själva
vi är båda rätt trötta i sinnet nu
Elwira följde med mormor & löste melodikrysset hos en väninna
efter det åkte dom hem till mormor & baka bullar
Maja följde med oss till garaget & var hjälpreda
vi har tagit av reklamen på pappas buss & tvättat den
ska göra ett nytt försök att sälja den
när vi sen kom hem så vila Maja middag & mannen gjorde iordning tacos
jag "slaktade" en gammal påskduk
sydde band till mina vita hissgardiner i köket & en lampskärm av den
lite gult & vit rutigt i måttlig mängd inför påsk
mamma & Elwira kom & åt tacos
sen tog vi oss en tur till "buo" med nybakade bullar & saft
Johan, Lina & Oliver hängde på
det var lite slirigt & spännande på sista vägen in till stugan
vi stannade inte så länge för det var lite kallt
på vägen hem stannade vi till hos min mormor
hjälpte henne upp med ett par hyllor
fixade med lite foton & annat smått & gott
hennes gener har hoppat över mamma & gått direkt i mig
stark vilja & humör
ett stort intresse för inredning & att möblera om & fixa
alltid nya idéer
sen älskar hon att laga mat & baka
det önskar jag dock att jag hade fått mer intresse av
hon är inte så social & det är ju jag
men det har jag fått från min pappa
han ville alltid vara där det hände grejer
mormor umgås med sin närmaste granne, som också är en gammal granne
- nej varför ska hon spela bingo eller lyssna på underhållning
eller sitta & lyssna på döfött snack!
hon säger själv att hon inte är som dom andra
men jag sa till henne:
varför vara som alla andra när man kan vara sig själv
hon såg relativt pigg ut tycker ja
hon berättade att hon bantat i 60 år men att det aldrig funkat
nu..när hon är 80 år..äter & bara vilar om dagarna
...DÅ har hon gått ner i vikt, märkligt tycer hon
att det skulle ta 60 år säger hon :)
vi drog oss hemåt för att titta på andra chansen
på vägen hem hade någon kört på en älg vid Kvarnholn
uscha va otäckt
nu ska jag snart slå igen mina blå
morgon dagen bjuder på fix hos mor
pellets ska bäras in, men det överlåter jag till dom andra ;)
min rygg fixar ju inte att jag dammsuger en liten stund
eller att jag sitter vid symaskinen en timme
måste ringa & skynda på min remiss hos sjukgymnasten
önskar er en fortsatt trevlig helg
kram Anna

2 kommentarer:

  1. du hinner mycket du också Anna, och här är det också klent med nattsömnen. Saga kan lätt sova 12 timmar på dagen men när det blir natt och vi sover då ska det hittas på en massa ... känner mig tröttare när jag vaknar än när jag la mig för kvällen ...

    kram på er/Inger

    SvaraRadera
  2. Det är så mycke tjafs nu mellan syskonen så vi blir trött av bara de.Sen att alltid bli väckt, om de så är bara en gång per natt, är skit jobbigt!
    Varje morgon den senaste tiden har vi dessutom fått lov att vakna till deras syskonkärlek, vilket inte gör oss positiva.
    Men..det går väl över...till något annat ;)

    Ses i morgon! Kram

    SvaraRadera