usa

usa

söndag 6 januari 2013

Tillbaka till vardag med rutin!

veckan som gått har jag gjort så fruktansvärt lite
jag hatar att inte orka göra något
jag hatar att höra mig själv säga - jag mår inte så bra just nu
jag hatar att ha den känslan
alla ska vi genomgå nån typ av livskris nån gång i livet
min är här & nu, den värsta av de jag haft
jag vill inte ha det så här
men jag vet heller inte vad jag ska göra för att inte ha det så här
urk...
nyårsafton var lite av en besvikelse för oss
om inte vi bjuder in till fest eller umgänge så får vi sitta själva
vi hade gärna umgåtts denna nyårsafton
men vi orkade inte styra upp något hemma hos oss
så då fick vi vackert sitta själva
mannen har fyllt år
som jag skrev förut så fyller han år för nära jul
oftast jobbigt för de flesta
som ursäktar sig i att dom inte hunnit köpa någon present osv
det sitter inte i presenter
men alla ursäkter är faktiskt taskiga
han tappar stinget för att bjuda på kalas när det bara blir jobbigt
hur som...så blev det ett litet firande för föräldrar
vi har grattat barnens kusin Olle som fyllt fyra
mannens syster som fyllt 39
nästa nyår finns det nog risk för stort kalas ;)
veckan har för övrigt varit händelselös
lördagen däremot blev en familjedag på hjulbäcksvika
min bror & några kompisar var där & angla
mannen & Elwira åkte skoter dit & jag & Maja åkte bil
Oliver & Lina va där
barnen körde mini fyrhjuling, vilket dom tyckte va kul
det grillades korv & dracks varma drycker
efter vilan var vi bjudna på middag hos svärföräldrarna
vilket inte slutade allt för trevligt
men det är en annan historia
barnen stannade kvar & sov över där
jag & mannen åkte till Rättvik med ett gäng kompisar
vi bowlade & drack drinkar
har aldrig bowlat tidigare, men det var riktigt roligt
det måste göras om
sen fortsatte vi in på nattklubben intill
inte något som föll mig i smak direkt
känslan av att känna sig gammal är aldrig kul ;)
men det var trevligt sällskap med, vilket gjorde det hela till en trevlig kväll
söndag har bara bestått av ryggläge nästan
kom igång lite på kvällskvisten
men det var så dags då de
klockan står nu på ringning
i morgon väntas vardag igen med allt vad det innebär
jobb & rutin på livet
blir att jobba heltid ett litet tag framöver
eftersom min kollega besvärats av ett förfärligt ryggskott
hon jobbar min halvtid & jag hennes heltid under läkningsprocessen
må så gott allesammans & ta hand om varandra
kram Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar