usa

usa

söndag 20 januari 2013

VAB...

om jag hoppar på där jag sist slutade
natten till onsdag hostade Elwira som bara den
det blev en lussenatt
så jag bestämde att barnen får vara hemma från dagis
det snöade på natten
jag låg från 01 på natten & försökte planera det allra bästa
jag hade tur...jag gick upp vid 04.50
gjorde mig i ordning & rastade vovven sen åkte jag till jobbet
mannen kunde vara hemma med flickorna
jag jobbade mellan 06-09 sen åkte jag hem & "vabba"
så mannen fick åka & ploga
jag var hemma med flickorna resten av veckan
lördag åkte vi till Borlänge
lämnade in min mobil som varit kass sen den inhandlades
som tur var fick jag en lånetelefon
vi köpte en ny router eftersom den andra strejkat
en av anledningarna till att det blev ett glapp i bloggen
bloggar helst från den bärbara
när vi kom från Borlänge stannade vi till vid hockeyrinken
sa hej till familjen Enström/Zetterquist
som hängde med hem på kaffe & marängswisch & massa bus
idag söndag tog vi oss en tur ut på Bysjön
hälsade på farbror Magnus som anglade
men det drog svinkallt så det blev inte så länge
upptäckte idag att Maja har åkt på ögoninflamation
i samråd med en kollega bestämde vi att vi stannar hemma
så jag fortsätter att "vabba" då
jag kände mig som en skurk när jag gick hem i onsdags
jag själv var ju inte sjuk
känner fortfarande så nu när vi blir hemma igen
men va gör man...ögoninflamation är ju smittsamt
var osäker på om Elwira verkligen hade det förra veckan
men det hade hon ju uppenbarligen eftersom Maja har fått det nu
nåväl, vi får passa på att mysa
just nu får jag lite fotmassage av mannen
i morse när jag vakna kändes det som att mina tår frusit sönder
jag har oftast fotsvett, fryser ALDRIG om fötterna
men nu är tårna kalla & sticks
riktigt obehagligt, hoppas det går över med massage
önskar alla en god vecka
innan jag släpper in John Blund ska jag klicka in mig på Ving.se ;)
drömmer & drömmer
kram på er alla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar