usa

usa

tisdag 22 januari 2013

Tålamod!

är bristvara hos mig just nu
less jag blir på mig själv
som varje dag är sur, ledsen & har ont i min kropp
blir sämre när jag inte är på jobbet
är jag där så tänker jag på annat & då går det lite lättare
mannen började dagen med att försova sig
han kunde tydligen inte ställa alarmet riktigt på sin nya telefon
han hade sagt dagen innan att han skulle bli sen hem
med en försovning innebär det ännu senare än han sagt
ögoninflamation är inte så ansträngande
så dessa rara flickor bråkar mest hela tiden
dagen började med att Elwira sprang ut från sitt rum
hon hade satt på sig sin onepiece med huva
huvan fastnar i dörrhandtaget
med påföljd att det blir som ett nacksving
dragkedjan gjorde inte fina märken på halsen direkt
hon blev lite blek ett tag
men det har då gått över för nu är det full fart med att reta lillasyster
när lillasyter sov middag gick jag & Elwira ut på gården
lite frisk luft behövdes
hon tränade lite på skidåkning & jag borstade Milou
när vi kom in blev det en kaffekopp till Madicken
lata dagar har jag lite svårt för
men jag tror inte dom sitter fel för min del egentligen
sen gör det nog inget att vi är hemma dessa dagar eftersom magsjuka härjar
en del är inte så noga med att inte sprida smittan vidare
vilket jag tycker är taskigt mot sina medmänniskor
är ju som att vänta på döden tycker jag
usch & tvi
håller mina tummar att vi ska klara oss
kram på er alla

2 kommentarer:

  1. Tack Inger!

    Har tänkt komma på planeringen på fredag om inget oförutsett händer ;)

    Kram

    SvaraRadera