usa

usa

torsdag 26 juli 2012

Här kommer alla känslorna på en & samma gång..

Per Gessles låt passar bra i dagens läge för mig
har nog aldrig tidigare lyckats "känna" så mycket
inte på en & samma gång alla fall
jag skulle äga miljoner om tårar va guld
har heller aldrig gråtit så mycket som det senaste halvåret
musik är väldigt känslosamt
det plockar fram alla möjliga känslor
tänker på pappas låt med Idolerna
dom sjunger
min vän det kommer nya tider
ja nog gör det de
förändrade tider till max
igår skulle jag dammsuga golfbanorna
fick lov att hämta en skarvsladd i pappas garage
när jag öppnar dörren in till garaget möts jag av massor av känslor
doften flyger på mig & påminner mig om pappa
hans organiserade röra på verktyg & prylar
på hyllorna står dunkar med olika oljor mm
på hyllkanten har han skrivit vad det är för olja osv
med hans speciella stil
det kunde va stora & små bokstäver blandat hur som helst
jag börjar stortjuta efter ett par kliv in
kan nästan inte se vart jag går för alla tårar
tar mig vidare till café & jobbar på
deprimerande att det låg så mycket löv & skräp på golfbanorna
dessutom va dom gula
känns som att hösten smyger in innan vi ens haft sommar
tack & lov har vi en solresa inbokad
fattas bara att den regnar bort
då måste jag nog läggas in för omvårdnad är jag rädd ;)
bjussar på en bild från fjolårets resa till Mallorca
en färsk ananas inhandlades på beachen
saftigt & gott som bara den
smaklökarna fick res så det hette duga
goda glassar va det där också tyckte Maja
längtar så tills vi besöker Kreta i september
önskar alla en trevlig helg
kram Anna


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar