usa

usa

måndag 30 juli 2012

Bläää...

blir väckt på tok för tidigt idag
huvudvärken är där som på beställning
den är alltid där dagen efter massor av tårar
börjar dagen med 2 treo
kaffe & havregrynsgröt
jag & flickorna åker & handlar på rea
utförsäljning hos Handlarn eftersom den affären upphör
känns konstigt på nåt sätt
det är min första riktiga arbetsplats för många år sen
vi gör en tillbakablick...
jag var inte riktigt 18 år fyllda
jag var blyg & tillbakadragen
ja..det är mig själv jag pratar om ;)
för att jag skulle kunna få fortsatt jobb sa min chef att jag måste sitta i kassan
hjääälp tänkte jag
men det fick mig att få lov att prata med okända människor
inte va väl det nå farligt heller
jag hade alltid ont i huvudet på den tiden
startade min arbetsdag med två ipren & en 33:a pepsi
rena rama hälsokuren
rökte dessutom på den tiden också
mina hönsmammor (vi var 5 kvinnor på konsum) lärde mig dricka kaffe
-"lär dig drick kaffe så det blir människa av dig också"
jag jobbade där i 4 år
trots att jag var lite less på yrket
så grät jag när jag blev uppsagd
va arbetslös i 4 dagar
sen började mitt vikariat på Sals i Vansbro
nästa utmaning...
22 år , ensam tjej med ca 15 gubbar
insåg snabbt att jag fick lov att få skinn på näsan
det lyckades jag med
alla gubbar hade respekt för mig
där startade jag min arbetsdag med två treo & en 33:a trocadero
rökte fortfarande
lagerarbetare var huvuduppgiften
men jag gillade allra bäst att ta trucken & hämta hyllor mm
ja, det va två av mina riktiga första jobb
sommarjobbat som bonde & gått svets & svarv utbildning
det är några andra grejer i mitt liv
men det kan vi ta en annan kväll ;)
samtal står på schemat i morgon
ha det så bra gott folk
kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar