usa

usa

fredag 20 januari 2017

Rock kören

igår var jag med på Rock körens övning
grymt kul trots att det var svårt att hänga med
dom har ju övat ett par år
så det är ju inte så konstigt om jag var lite bortkommen
jag hoppas att jag ska platsa där framöver
även om vissa i min närhet inte tror det
jag använder Pinks text - So what ;)

NOSEWORK
ska vi hårdträna med Dundra
5/2 blir det doftprov
nosework är just vad det låter som
hunden arbetar med nosen
har köpt mig 12 pizzakartonger
det är vad som är med på provet
är svårt med det inomhus hemma
så det blir hälften
sätter en möbeltass på insidan av kartongen
droppar en droppe eukalyptus hydrolat på möbeltassen
lägger ut kartongerna så gott det går inne
Dundra får inte tjuvkika
en kartong med doften
förstärker med en miniliten godis på
just för att hon ska lära sig vad hon letar efter
 
när hon hittar doften förstärks det med mer godis och beröm
frågar henne -vart är den?
hon puttar på kartongen och får mer godis :)
Dundra tycker det är sååå roligt
hon är ivrig och vill mer
på doftprovet som sagt ligger det 12 kartonger
antingen på en lång rad
eller på två rader
en kartong med doft i av tolv stycken
när man klarat provet får man börja tävla
detta är så populärt just nu
så det är svårt att få plats i en tävling

UTSTÄLLNING
Valtra ska debutera i utställnings världen
vi ska till Malung på en inofficiell utställning 28/1
mest som träning
hon är otroligt livlig
så hon kommer nog mest att flamsa runt
det är också svårt att träna inne
men vi har gjort ett försök
 

så jag har en del grejer på gång
lagomt mycket och lagomt ofta
skulle behövt fått till nån träningsform för mig själv också
ryggen mår inte bra just nu
ska nog köpa mig ett gymkort
vore bra om jag kunde träna ett par gånger i veckan
det där pluskilot jag hetsa upp mig för
är då redan borta
så nu måste jag sluta väga mig ett tag
acceptera det som är här och nu
PUNKT

sjuka barn har det varit hela veckan
Maja har varit hemma hela veckan
hade tur att Ronny kunde vabba mån-ons
sen var det min tur att vabba tors-fre
Elwira blev sjuk natten till torsdag
feber och ont i halsen
så tyvärr missar hon handbollen i helgen
hon som tyckte det skulle bli kul på hemmaplan
men det går väl fler tåg

i morgon ska jag på en dagskurs i kurbits
ska bli spännande
återkommer mer med det sen

önskar er alla en trevlig helg
kram Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar