usa

usa

tisdag 10 januari 2017

Nyår 2016

från en helg till en annan
nyårsafton
barnen firade in nya året med farmor och farfar
jag och Ronny firade hemma
med syskon, grannar och vänner
premiär för mig med vin
vi startade rätt tidigt på eftermiddagen med middag
till förrätt serverades gustavsröra i tunnbrödskorg
till varmrätt serverades pulled pork (gjord i slow cockern)
hemgjorda klyftisar och coleslaw som tillbehör
efterrätten var cheese cake med pepparkaka
efter tolvslaget blev det kaffe och korv med bröd
sen droppade en efter en hemåt
är riktigt nöjd med kvällen
riktigt trevligt med ett härligt gäng
jag åt dock inte all mat
jag höll mig till varmrätten
pulled pork tillsammans med klyftisar
sen drack jag vitt vin med låg procent alkohol
det gick väldigt bra tycker jag
blev dock mätt på att dricka efter ett tag

hej då 2016


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar