usa

usa

söndag 15 januari 2017

Helgen som gått!

natten mot fredag var det dags för feber
det var Maja som blev drabbad
hon har även klagat över halsen
hon är bättre idag men får stanna hemma i morgon
som tur är kan vi pussla lite i morgon
så jag kan gå till nya jobbet första dagen

i helgen har jag varit ganska kreativ
jag har målat skohyllan

jag har också målat en gammal dörr
den blev anslagstavla
skolkritefärg med magnet
målat kork o limmat på

jag har fixat semesterminnena lite
behövde sätta på namn och år
minnet sviker så det är bäst att märka dom

i helgen har jag också smakat vin igen
jag har utökat maten
alltså jag har ätit sånt jag inte gjort innan
det går väldigt bra tycker jag
måste bara bli lite mer varierad i min kost
inte glida den säkra vägen som sköterskan uttryckte det
men det är lätt att fortsätta på säkra korten
ska nog försöka pröva en ny sak varje dag
eller det är ju sånt jag ätit innan operationen
men nytt efter operationen
vilket ger nya reaktioner i magen
jag tänkte bjuda på en före bild och en dags bild av mig själv
men jag gör inte det
är inte redo än
även om jag gått ner massor i vikt
så kan jag inte se mig själv som mindre
det är det där med att bli smal fast man är tjock
hjärnan hänger inte riktigt med
måste bli snäll på mig själv

ryggen har ballat ur igen
huggkänslor i svanken
har börjat med mina ryggövningar
antar att det försvunnit lite muskler också
sen händer det otroligt mycket i kroppen
så det är väl inte konstigt om kroppen skriker emellanåt
det kluriga är att jag inte får ta vilka värktabletter som helst
hade 650 mg Alvedon hemma
så det hjälpte mig faktiskt denna gång

ser fram emot kommande vecka
nytt jobb, hundträning inför prov
en till ny sak som jag berättar senare i veckan ;)

vi lever bara en gång och den gången är nu
kram Anna







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar