usa

usa

onsdag 11 januari 2017

Sladd i kurvinen!!

rusk väder
hatar detta väder
höll på och frysa ihjäl när jag gick morgonpromenaden med hundarna
en kaffekopp med mor
sen plockade jag upp Åsa och vi drog mot Mora
det var så jäkla moddigt på vägen
så jag fick sladd i en kurva

vi tittade i några affärer
lunchade kyckling o potatis
jag fick gå som pensionär idag ;)
så länge priset på maten blir lite lägre
så spelar det ingen roll om jag är barn eller pensionär

sen var det dags för första återbesöket sen operationen
sköterskan hade en checklista som hon bockade av i
ställde jag en motfråga så hade hon inget svar
kändes lite sisådär
men det viktigaste var att ärren och magen såg bra ut
vågen visade minus 22 kilo
måttbandet visade minus 27 cm runt buken
TJUGOSJUUU CENTIMETER!!
nästan en hel linjal
Bildresultat för tecknad linjal
sjukt nöjd över det
jag känner mig lite som Glader i de sju dvärgarna
äntligen har jag kommit till Glader
har gått igenom dom alla nu
jag hoppas jag ska hålla mig här nu
vill aldrig ner på botten igen

att jag nu törs kalla mig för Glader
gjorde också at jag tackat ja till ett jobb
ja vet....
det va inte längesen jag skrev på fejjan
-nu har jag beslutat att inte jobba inom barnomsorgen mer
det är ungefär som att avlägga ett dåligt nyårslöfte
ja jag ska jobba inom barnomsorgen igen
jag verkar inte komma till skott med något annat just nu
har inte vågat tänka i andra banor än heller
jag ska på måndag börja på Varglyan igen
skillnaden från förut och nu...
jag kommer att jobba som resurs i grupp
9-12 varje dag
inget huvudansvar, inga kvällsmöten, ledig på skolloven
jag får göra det som är roligt med jobbet
att vara och leka med barnen
ingen stress på morgonen
skickar flickorna till skolan
rastar hundarna och sen åker jag till jobbet
hemma innan flickorna slutar
vilket gör att jag kan vila om orken tog slut
jag är verkligen rädd för att hamna på botten igen
och jag är alldeles för social att vara hemma varje dag
så dessa få timmar per dag blir bra
tror till och med det blir bra för denna upp o nervända flicka ;)
nu vet hon att mamma kan inte hämta henne i skolan

sist för idag blir en bild på färgburkar
har ett par projekt på gång
hoppas jag gör slag i saken så jag kan visa er slutresultat
 

var rädd om dig själv
ingen tackar dig för att du sätter dig själv sist i ledet
älska livet

kram Anna





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar