usa

usa

lördag 14 oktober 2017

Övningskör

tjo ho
jag försöker fisa liv i bloggen en sväng igen
en USA resa står för dörren
tänkte använda bloggen som dagbok
dela med mig av vårat äventyr
den här gången åker vi hela familjen
alla är spända av förväntan
det ska bli så skönt med en familjesemester
den enda som ifrågasätter detta är försäkringskassan
jag förstår att det sticker i ögonen
jag är fortfarande sjukskriven
men i samråd med terapeut och läkare
är vi överens om att detta kommer att göra mig gott
vi kommer att vara med våra vänner hela resan
i det sällskapet blir man behandlad som en prinsessa
så FK jag lever mitt liv efter vad som får mig att må bra
synd att byråkrati kan dra ner måendet
när man redan är körd i bott
då ska man fighta för sina rättigheter som skattebetalare
att först acceptera det  man varit med om
sen få känslan av att inte bli trodd av myndigheter
man får rådet att dra i handbromsen
skynda långsamt
men försäkringskassan vill skynda
förvirrat värre
nog om detta
följ gärna med på vår resa som startar om några dagar

love Anna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar