usa

usa

måndag 23 oktober 2017

Shopping & Rolls-Royce

french toast till frukost
Elwira var den ende som inte gillade det
det var russin i brödet
det gillar inte hon
jag försökte lura henne att det inte var några russin i
berättade för Karen (på engelska)
att jag lurat E att det inte var russin i
-mamma!! jag fattar vad du säger!
går inte att snacka hemlisar på engelska längre


efter frukost blev det rena rama tivolit
Karen bjöd tjejerna på en riktig åktur
körde som en galning runt gården 
med deras gator, trädgårdstraktor
själv stannade jag inne och stylade mig


sen åkte vi på lite shopping & rundtur i Long beach
lunch time 
jag käkade en "sido sallad"
sån som man beställer extra till övrig mat
den va en hel portion åt mig


världens längsta strand har våra fötter trampat på idag
stilla havet var mäktigt med sina enorma vågor

 


utsikter som inte går att beskriva

 
eftermiddags fika hos Guy & Carolyn
hon hade gjort allt för att få till en "Swedish fika"
hon hade så mycket fika så flickorna backade
förresten så sa en dam i en affär idag
-Sweden? the seven kind of cookies land?
oh yes :)


efter fikat kom Guy till Karen & Bob
han ville bjuda oss på ett åk
Rolls-Royce 1960
specialbeställd från England av har morfar det året
ganska cool bil
lång & tung
efter middagen som idag va pasta & köttfärssås
var det dags att packa ihop alla väskor
tidigt i morgon bilar vi till Seattle
flyger till Kalifornien & värmen
Disneyland står först på schemat

hörs i morrn
// Anna//











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar