usa

usa

onsdag 9 november 2016

Pulverdiet

när jag nu är på det klara med att gastric bypass är metoden
gäller pulver diet
ja jag har snabbspolat 2 år
för min allra första remiss för operation skrevs för två år sen
så jag är mer än redo

det som dragit ut på tiden är sömnlab i Avesta
jäääätte lång väntan dit
sömnapné och snarkningar gjorde att jag fick CPAP-mask
 i min mun kallad snarkmaskin eller Darth Vader
fick även vänta på att få den
för att sen vänta 3 månader för att se resultat efter användning
innan nästa remiss kunde skickas
så ett år av tiden gick nog åt till det
men i dagsläget gör det inget
för Darth har gett mig ett bra liv
jag vaknar i dagsläget och mår ganska
jämfört med känslan av att timmertåget gått över skallen

hur som haver så står jag här idag
dag 15 i min pulverdiet
man äter pulver, i mitt fall modifast
ca 4 veckor före operationen
för att "fetta av" organen, speciellt levern som ligger närmast
första dagarna trodde jag att jag skulle avlida
seriöst!!!
yr, skakis, vrålhungrig, rena rama avgiftningen
flera gånger tänkte jag
- nu går jag och lägger mig och kliver inte upp förrän jag opererats
just ja det funkar ju inte så
jag har ju familj så jag kan ju inte tänka på bara mig själv
det var rena rama tortyren första veckan
som tur va tappade jag 4 kg ganska fort
vilket "sporrar" till att fortsätta
har nog aldrig känt så mycke goda dofter
det är väl ett okej utbud i modifast
men till och med chokladpuddingen vänder sig i munnen efter 2 veckor
tack och lov finns det två sorters bars som man får tugga på
i dag går det ganska bra
jag är inte lika hungrig längre
kroppen har vant sig
vilket också är bra eftersom jag kommer att äta små portioner sen
i dag har jag tappat 6,5 kg
ska helst tappa 5,5 kg till före operationen
den äger rum den 23/11 i Mora
så jag hinner nog fixa dom kilona också
det som är svårt är att stå och laga mat och inte få äta själv
mat har ju haft så stor betydelse i mitt liv
men så småningom får jag äta igen
lagom till jul kan jag nog äta en köttbulle (hoppas!!)
än en gång...
detta är ingen quick fix
ett otroligt tufft arbete ligger bakom

puss på er alla som stöttar mig
det är ni som får mitt ansikte att le
Kram Anna

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar