usa

usa

tisdag 8 november 2016

I´m back ;)

fick påminnelse om att använda min blogg
inte så dum idé
en livslång resa pågår för mig 
jag väljer att delge er alla min resa

detta inlägg får nu handla om ett sammandrag om just mig
det har väl inte undgått någon att jag lever med sorg
10 december 2011 förändrades mitt liv totalt
inte nog med att jag hamnade i sorg när min pappa lämnade mig
jag fick mitt livs första livskris
sista hoppas jag också...
min kropp kastade på mig smärta både inuti och utanpå

som ni säkert vet har jag varit uppe i Särna
en resa som handlade om livsstilsförändring
superbra rehab som tyvärr fått lägga ner p g a sparkrav i landstinget
där fick jag lära känna mig själv igen
hade ingen aning om att jag tappat bort mig själv tidigare

jag har genomgått en magnetröntgen
vilket visade förslitningar i nacke, bröstrygg & ländrygg
jag har fått träffa en neurolog som hjälpt mig bra för att få vardagen att funka
hästsparken 1992 gav mig förmodligen whiplash
whiplash i sin tur ger förslitningar
förslitningar ger smärta
har haft mycket huvudvärk genom livet
idag är det sparsamt med hjälp av medicin dagligen
senaste krämpan nu är artros i knän och fotleder
finns inte mycket som hjälper mot den smärtan direkt
jag har nyligen fyllt 36 år men med en kropp som är 90 år
astma har kommit på senare år
hormonspiralen trillade ut...
och kanske ni tänker
allt detta beror till stor del av min vikt

ja men ryck upp dig då
ja jag önskar att jag kunnat göra det för flera år sen
jag har haft jätte svårt med utmattning
depression, matmissbruk mm
min senaste tjänst var på 75%
inte särskilt mycket i mångas ögon men för mig var det mer än nog
när jag hämtat mina egna barn för dagen fanns det ingen energi kvar
så jag beslutade mig för att sluta jobba inom barnomsorgen
i allt detta var det maten jag kunde strunta i hur jag skötte
för jag måste ju vara mamma och se till att allt blir bra
men maten var det inte så noga med
en alkoholist kan du plocka bort spriten för
men en matmissbrukare blir det svårare för
du måste ju äta..

har alltid tänkt...
ja men du ser väl när det går över styr och gör något åt det
nej...tro mig, man gör inte det
hur som haver så har jag kommit till insikt
jag måste göra en förändring
om jag vill ha ett längre liv än min pappa
57 år är ingen ålder, som han var när han lämnade oss
jag kommer nu att göra en gastric bypass
inte ett lätt val
har tagit mig många år att komma fram till detta beslut
många tänker quick fix
jag tänker ett längre liv

ha det gott
fortsättning följer...
Kram Anna












   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar