usa

usa

tisdag 15 november 2016

Livet pågår trots pulver!

älskade Maja
vad är det som rör sig i den lilla kroppen
nånting som får mig att tvivla på min roll
är jag ingen bra mamma? vad gör jag för fel?
Maja vill inte till skolan
i stort sett varje morgon är det rejäl fight
innan hon börjat prata för dagen kan hon redan vara arg
sparkar och grymtar
ingen av oss vet varför?!?
egentligen tror jag inte att det är själva skolan
det är nånting inom Maja
hur som haver gör det mig ledsen och det suger ur all energi
innan dagen ens börjat

för övrigt har sänglampor och hylla fått sin plats i sovrummet
bokstäverna som lyser köpte jag i USA
hallen har äntligen fått tapet på väggarna ett år senare
så nu fattas lite lister
som kan vara i farozon för att dra ut på tiden ;)

igår var jag i fin form
hade lust att baka
det blev Nåslimpa som är väldigt populär här hemma

det blev också American cookies med chokladknappar ända från USA
äkta amerikanska kakor med andra ord ;) 
 gjorde samma smet igen men där i blev det tobleronekross
farinkakor och gingersnaps blev det också

en lasagne blev det

det blev en saffranskaka i långpanna
toppingen ska jag strax åka och handla ingredienserna till och färdigställa

ja jag tjuvsmakade...endast Nåslimpan
kakor är inte intressant, inget jag längtar efter
men den där lilla biten limpa....mmmmm, ja dog nästan
pulverdiet i tre veckor så ni kan ju tänka er

ja i morgon är det dags att ringa Mora
uppge min viktnedgång
en vecka kvar till operation
- 9 kg i dag på morgonen, jävligt bra tycker jag
jag känner att jag överlever nu
nedräkning har börjat istället för motbacke

ha en jätte bra dag allihop
kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar