usa

usa

måndag 6 januari 2014

Dålig bloggerska ;)

jag är väldigt dålig på att hålla liv i bloggen
hela mitt livsmönster ser nog ut lite såhär
kör på till hundra procent
när svackan sen dyker upp så ger jag upp allt
jag gör ett försök till med bloggandet få se ;)
 
sen mitt senaste inlägg har jag:
- varit i Särna igen
- börjat på ett nytt jobb
- formsvacka/nedstämd
- underbart jullov
- julfirande
- nyårsfest med 30 & 40 års kalas
 
just idag känner jag mig rätt nöjd
haft en riktigt bra ledighet
mycke familjemys åt alla håll
övernattning hos oss av barnens faster & kusiner
umgänge med föräldrar & syskon
bio med barnen
nyårsfest med släkt & vänner
där mannen firade sin 30 års dag
aqua nova & restaurangbesök med brorsans familj & några vänner
mitt i all kärlek & värme har jag varit ledsen också
hur det än är...
så fattas det alltid någon...min pappa
motion & mat har inte funkat alls senaste månaden
men nu ska vi tillbaka till vardag & rutin
matsedel ska planeras igen & motionen ska tillbaka
 
annars känns det som att 2014 är året
som kan bjuda på många händelser
i positiv bemärkelse
till att börja med så har det bokats en resa
på sportlovet åker jag & tjejerna till Teneriffa
i sällskap med två andra familjer
mannen han stannar hemma & arbetar
han har jour på sandning & snöplogning
vilket gör att han är fast hemmavid
men det mår han inte särskilt dåligt av ;)
sen tror jag att vi kommer att "bli med valp" under året
vi har bestämt oss för att vi vill ha en ny hund
saknaden efter Milou är stor
men det är inte aktuellt förrän på sensommaren/hösten nån gång
gäller att hitta rätt
att ha turen att få en bra valp
att stå högst upp på kölistan liksom :)
vi får väl se
många drömmar finns
kanske uppfylls en del under kommande år
 
i morgon väntas arbete igen
jag kliver i rollen som "fröken Anna"
utmanas med att komma ihåg namnen på alla barn igen
men jag har rätt bra minne så det ska nog gå bra
 
önskar er alla en fin vecka
kramar
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar