usa

usa

onsdag 22 januari 2014

Glest...

...mellan inläggen
ingen blondinbella här inte ;)
drar väl en liten sammanfattning sen sist
arbetat & motionerat i lagom mängd ;)
ärligt...så går det väldigt trögt med mat & motion
samtal & vägning
vågen pekade uppåt...grrr...för mycket gott med jul
för lite motion
matmissbruk är inte lätt
vissa missbruk kan man utesluta helt & ta bort helt enkelt
det går ju inte med mat
säg till en alkoholist att du får bara dricka en öl idag
sen låta det stå 10 st framför
ja...man kan ju gissa hur det går
ibland tänker jag att...nä nu skiter ja i allt
jag är nöjd som jag är
det varar inte länge...
ungefär lika länge som när jag kommer på att jag ska förändra
nu är jag lite dum & hård på mig själv
jag har faktiskt gjort framsteg
även om dom är små
en livsstilsförändring är inte gjord på en kafferast
så jag önskar mig tålamod i detta livslånga projekt
känns som att jag skulle behöva åka till Särna igen
få en ny spark i baken
men tyvärr ska jag inte dit förrän i juni
men jag gör så gott jag kan i lagomt tempo
lagom är ordet
ordet som är svårt att definera
promenader, vattengympa & gym
det är vad jag ska få in i vardagen
allt finns visserligen med
men just nu är det maten som är jobbig
det är ju så gott...
nåväl, nu härjar förkylningen i huset
vab med Maja idag som hade 39 i feber i morse
begränsat med motion då
 
annars har jag & gubben varit på bio
hundraåringen.... såg vi
helt okej tycker jag
mat på Dido efteråt, hos vår gamla pizzeria kompis
blev tyvärr lite lång väntan
vi kom precis när alla andra kom & skulle se hockey
men gott va de
 
gubben jobbade på söndagen
jag & flickorna grillade korv ute
bjöd över grannarna
dom bjöd på smaskig fika hos sig efteråt ;)
 
skulle varit på ögon med Maja idag
men det blev framflyttat då
sen måste jag lägga på ett kol med motionen
det är inte lång tid kvar tills jag & tjejerna åker till Teneriffa
då hade det ju känts bra om några kilon trillat av
jag får klura på de ;)
vab i morgon med
få se vilket skåp jag ska rensa då
har lite svårt att bara "gå o dra" en hel dag
 
kram på er alla
//Anna// 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar