usa

usa

söndag 26 januari 2014

Slapp helg!

lördag morgon startade inte med sovmorgon
06.15 var Elwira klar på toa
feber & huvudvärk hade hon
båda tjejerna var slöa & gjorde inte så mycket
vi startade ett pusselbygge med 1000 bitar
ett motiv från Italien
jag skojade med mannen (eller inte ;) )
att när pusslet är färdigbyggt
åker vi till bildens resmål, hihihi
älskar resor!!
inte mycke till aktivitet under dagen
men jag diktade ihop ett viktigt mail
som jag sen skickade till ett gäng av politikerna i kommunen
det ligger ett förslag i åtgärdsplanen på besparingar i kommunen
om att flytta Nås fritids till Dala-Järna
kommer inte på frågan att det får komma längre än ett förslag
man måste nog hålla sig vaken
ligga med lite i vad som sker i kommunens politik
när investerades det i Nås sist??
gympahallen kanske, för X antal år sen
kommer inte på fråga att det ska sparas in nåt mer i denna by
hur som helst har jag gjort min röst hörd
hoppas fler gör det
på kvällen blev det ett hett bad
sen när barnen somnat tittade vi på
"hur många kramar finns det i världen"
skulle nog kunna tänka mig att jobba i sån verksamhet
med utvecklingsstörda
kanske ska testa det sen när nuvarande vik tar slut
söndag morgon var det Maja som kom först 06.30
då blödde hon näsblod
Elwira hade då 39.9 i feber
pusselbygge var även denna dag den största aktiviteten
roligt, man blir beroende liksom
Maja har varit pigg idag
hon har visat sitt vassaste humör vilket är ett friskhetstecken
hon fick ta en nypa luft idag
Elwira har däremot luggit mest hela dagen
jag bakade "slarvbullar" (recept från Särna) på em
ett matbröd i form av bullar
jäst,vatten,salt,havregryn,mjöl är ingredienserna
har fått lite olika mjöl mm från mormor
hon har fått inse att hon inte kan baka mer
så jag ska nog baka grahamsbullar i morgon
ledig i morgon så det passar bra
ska till Vansbro på em på möte med jobbet
världelöst när man är ledig
att få lov att åka iväg sen
men men, hä bi full bra ändå
sen får vi väl se om det blir vab på tisdag
det ser väl lurt ut just nu
bra om vi gör ifrån oss sjukorna nu
för det står inte på förrän vi får åka & sola & bada
om 3 & en halv vecka bär det av
nu säger jag tack & god natt
önskar er en fin vecka
kram Anna 

2 kommentarer:

  1. Krya på er! Bra att ni engagerar er, nu får det som sagt vara nog, när det ska sparas på det vi behöver för att fixa vardagen då räcker det med dumma förslag.

    kram Inger

    SvaraRadera
  2. Ja man blir ju ledsen av tanken att det mesta som gör att man klarar av att bo kvar här hänger löst. Dags att visa sig & sina åsikter lite mer på rätt ställen :)

    kram på dig :)

    SvaraRadera