usa

usa

torsdag 9 januari 2014

Torsdag!

idag var ja allt lite trött i ögat
kan bero på att jag låg & funderade igår kväll
Elwira va väldigt ledsen igår kväll
hon kunde inte säga riktigt va det var
men jag kunde läsa mellan raderna att det handlade om hennes "kompisar"
jag tycker själv att jag hade det jobbigt i skolan
va inte den populäraste tjejen
kände mig aldrig som nummer ett för någon
jag fick vara med när det passade dom andra
jag önskar att våra flickor slipper utstå något sådant
men livet är tufft
bland tjejer kan det nog vara tuffare
men morgonen gick rätt smidigt ändå
skulle behöva lite mer ljus på dagtid så skulle det lätta lite
körde barnen till mormor
dagis hade planeringsdag
sen åkte jag vidare till jobbet
lagomt avstånd att pendla tycker jag
kände mig lite låg först
mammahjärtat värkte lite för att Elwira somnade ledsen
plötsligt kommer en flicka fram & ger mig en bamsekram
hon säger "-Anna, du är så himla fin"
jag höll på att börja gråta av lycka
så då kom jag igång på jobbet ;)
mycke barn var det idag
med mycke energi & hög volym
vi dansade ut julen tillsammans med några andra avdelningar
sen gick vi ut en stund
trots syret så var jag jätte trött i skallen
kan också bero på att en person retade upp mig lite ;)
jobbade lite längre idag än tänkt
hade sån hiskelig tur att mamma bjöd på mat när jag kom
lyxigt värre tycker jag
när vi kommit hem hela familjen tog jag mig en runda
promenad/jogging i duggregnet
rätt skönt faktiskt
lite ryggövningar & en del styrkeövningar när jag kom hem
sen va det dags för duschen när barnen badade
nu sitter jag här...
kollar runt lite...letar ideér till jobbet
jag har en plan ;)
ledig i morrn
så då måste jag nog dansa ut julen här hemma också
det har fått vara kvar länge för att va mig ;)
önskar er en trevlig helg redan nu
ifall jag inte bloggar i morgon

kram på er alla
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar