usa

usa

måndag 13 januari 2014

Helgen som gått!

lördagen startades 03 .00 på natten för mannen
plogning för hela slanten
jag & tjejerna tog det däremot lite lugnare
vid 06.30 kom tjejerna
Elwira va så hungrig så hon va spyfärdig sa hon
hon gick ner & gjorde en varsin smörgås åt henne & Maja
sen satt dom sig vid tv:n
jag kunde somna om en stund
helt UNDERBART alltså
ibland är dom hur snälla & rara som helst
efter frukost gick vi ut & skottade snö & lekte
nöjda av all frisk luft gick vi in flera timmar senare för lunch
flickorna lekte & jag städade ut mera jul
mannen kom hem vid 15.00
då tog sig han & flickorna en tupplur
jag fortsatte uppe med att baxa in grejerna i skrubben
sen, hastigt & lustigt kom vi på att vi skulle följa Mia till Järna
tjejerna sov hos mormor
tog ett par glas, spelade poker & sjöng karaoke
kvällen blev lagomt lång & rolig
kanske lite för lång för mannen
som blev utringd 03.30 på morgonen för plogning igen
själv så drog jag mig läääänge när jag hade chansen
åkte till mor & flickorna
där blev det en powernap på soffan innan hemfärd
mannen kom inte hem förrän närmare 18
rödögd & trött
vi käkade tacos, lite tv tittande innan läggdags
"hur många lingon finns det i världen"
somnade dock till & från
mannen fick sova nere eftersom han skulle uppp tidigt
jag har sovit dåligt för det har smällt ute
det har varit riktigt kallt
vilket gör att plåt & virke rör sig & smäller
idag har det varit så kallt så vi har inte varit ute alls
jag har bara varit med Elwira till bussen det är det enda
fix & trix inne hela dagen
tränade lite styrka & sprang i trappen
det fick bli dagens motion
idrottsgalan rullar på tv:n nu
jobbet kallar i morgon
få se vad dagen har att erbjuda :)
 
önskar er alla en fin vecka
kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar