usa

usa

söndag 16 juni 2013

Gråtmild...

igår var jag & tjejerna & deras faster på marknad
en förmiddag som jag tror uppskattades av tjejerna
dom lämnades till farmor & farfar
vid deras sommarstuga
dom hade längtat efter att få vara där
själv skulle jag försöka ladda till kvällens fest
30 års kalas med kryckdragning
hade lite ont i huvudet & kände mig nere
extra saknad av pappa
väl framme verkade det att bli trevligt
supergod mat, thaimat
men som sagt, jag hade inte rätta gnistan
det pratades om ålder
nån sa: - "livet stannar vid 30, titta bara på Anna"
den lilla gnistan som fanns slocknade
jag försökte & försökte
men jag kände mig bara ledsen
kvällen tog slut vid 23 för mig & min man
idag gråter jag över det mesta
jag tänker också på det "nån" sa
hur fan mena han???
som jag ser det så har jag ett välfyllt liv
jag har man, barn, ett fint hem & jobb
i mina ögon har jag mer än denna "singelkille"
men vi ser ju olika på saker uppenbarligen
men det kan inte hjälpas att jag blir jävligt förbannad
vad ger honom rätten att göra mig ledsen?
vad får honom att må bra av att mobba mig?
nej usch...
såg många andra korkskallar under kvällen också
som betedde sig dumt mot andra
fantastiskt att spriten har sån verkan på folk
jag ska hålla mig med dom jag mår bra av att vara med
dom som förstår vad livet går ut på
ett tips på vägen...
gör någon glad!

Kram på er

3 kommentarer:

  1. Positiva människor gör livet lättare. Brukar tänka ibland att om dom ger mig negativ energi så slår jag bort det, för antagligen fick jag ut för något som dom egentligen inte orkar ta hand om själva. Med klart finns alltid några udda ...samt ingen idé att ödsla energi åt sådana som ändå inte blir positiva.

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen en "ogenomtänkt" och onödig kommentar. Förstår att den förstörde din kväll. Tänk va mycket du har som den killen inte har! Låt dig inte nedslås av andra negativa människor.
    Sköt om dig!

    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  3. Mmmm...jag vet ju innerst inne att det där är inget jag ska bry mig i, han & jag har helt olika syn på livet uppenbarligen. Men skör som man är & med dåligt självförtroende så högg det i hjärtat :(

    SvaraRadera