usa

usa

söndag 9 juni 2013

Dåligt underhåll!

ja nu är det dåligt underhåll på bloggen
en hel vecka har gått sen sist
det var en kort arbetsvecka alla fall
den lediga torsdagen bestod av att torka golv & fönster
städade genom hela huset
det var pollen överallt tror ja
men en sån städning brukar alltid sluta med dåligt humör
sagt & gjort...så blev de
jag får svullna fötter & ben som värker
smärtan gör mig sur
vilket leder till att jag undrar
 varför det alltid är jag som ska sköta hemmets sysslor
rätt trött på livet i en vardag
 
vaknar upp på fredag & har sviter efter gårdagen
trött & öm i kroppen
lätt irriterad från start
tar mina kära flickor med mig för att handla
det har gapat tomt ett tag
väntade för att se vems uppgift det var den här gången
hade nog fått vänta förgäves
som ni märker är jag lättirriterad nu
svacka?! pms?! vad vet ja...
barnen bara bråkar & retas med varandra
jag försöker packa i husvagnen mellan utbrotten
mannen kommer hem från jobbet
hyveln har ju varit trasi så nu måste det köras in förlorad tid
har så svårt för detta
att det ska jobbas så in i h*lvete
att alltid stå till tjänst för andra
ja ja...lär väl aldrig ska bli klok på det heller
jag & Maja drog husvagnen upp till "buo"
Elwira & mannen åkte peugeot med gräsklippare i
 
lördag åkte mannen & hjälpte min bror att skruva staket
jag tog på mig lurar med radio & klippte gräs
skönt att skumpa runt på gräsklipparen för sig själv
mamma fick ta syskonkärleken för stunden
 
när jag klippte runt mormor & morfars stuga
kunde jag känna doften av nykokta nypotatis
jag kunde se skymten av mormor som hade sin vita blus på sig
jag fantiserade mig iväg till min barndom
vaknade till efter ett tag av att det kliade i ögon & näsa
har aldrig varit allergisk
men det var något rässlag som luktade extra
kanske var det som jag kände
kvällen avslutades i Björbo med grillat
innan vi kröp till kojs i husvagnen
 
söndag packade vi oss iväg hemåt efter frukost
vi stannade till i Björbo där vi blev kvar hela dagen
mannen hjälpte brorsan med staketet idag också
när vi sen kom till Nås packade vi ur husvagnen
besökte vår lokala restaurang
duschade & så gjordes det kväller
så nu sitter jag här...dags att slå igen dom blå igen
ladda för en ny arbetsvecka
3 veckor kvar till ledigheten
det sägs att det setts två nyfödda älgkalvar på vår åker
mamman har sprungit ifrån dom
så det är väl ovisst hur det år för dom
vi har inte lyckats se dom än
 
kram & god natt
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar