usa

usa

fredag 14 september 2012

Finally back ;)

en underbar vecka på Kreta & Makrigialos
tempen på dagen låg runt + 30 hela tiden
sent på kvällen var det runt +24
sol, värme & vila
precis vad vi alla behövde
en kväll när vi gick från restaurangen hade Maja funderingar
hon tittade på den stjärnklara himlen & sa
mamma...dä ä särnor på himlen...sovä moffa dä?
ja svarade jag & mitt hjärta brast
jag har så svårt att klara av denna sorg
när jag sen märker av mina döttrars saknad av morfar
svider det i mig
mormor har tillbringat veckan med oss
vilket jag tror att hon tyckte va kul
vi också såklart
 
eftersom vi inte hade någon solgrund blev vi ju inte mörkbruna i hyn
lite solkyssta helt enkelt ;)
vi ökade alla ett par kilo var efter veckan som gått...puh
hemresan satt vi nästan längst bak i planet
vet inte om det var det som påverkade...men..
det kändes som att mitt vänstra öga skulle sprängas när vi skulle landa
jäklar va otäckt det var & vilket tryck
jag tänker då spana efter en ny resa snart igen ;)
vi kom hem sent på torsdag kväll
ordningsam som jag är hade jag sorterat all tvätt på kreta
lagt i olika påsar så det va bara att mata in i tvättmaskinen
ibland blir jag trött på att va så ordningsam
men jag står inte ALLS ut me & va rörig heller
när jag kröp under det svala täcket kröp ångesten på
kallt, mörkt & framförallt stor sorg & saknad
fick en känsla av att det kommer att bli riktigt tungt framöver
fredag idag & vilken dag...
sålde våran barnvagn
vilket ger dubbla känslor
fick ett telefonsamtal som gav mig jobb en kort tid här i byn
ca 50 - 75 % på obestämd tid
JA tack sa jag :)
jag hade ju tänkt så här ja...
efter utlandresan skulle jag vara ledig
eftersom att jag inte varit så mycket ledig senaste åren
sen skulle jag jobba mig in i mannens företag igen
men det här passar mycket bättre just nu
med tanke på min oro & rädsla för en deppression
så passar det mig mycket bättre att jobba med människor
inte ensam i papperens värld
det är nog inte min hjärna riktigt klar med egentligen
morgondagen tillbringar jag på Hjärpholn
baktävling, vem bakar godaste äppelkakan
jag är en av jurymedlemmarna :))
lite mer aktiviteter under dagen
nu ska jag ta & väcka min soffsovande man
krypa under täcket
försöka sova gott utan rädslor
ta hand om varandra
kram Anna
 



2 kommentarer: