usa

usa

torsdag 27 september 2012

Jobbat & Jobbat

jobbat på Varglyan under veckan
vilket jag kommer att fortsätta göra under hösten
igår slutade jag tidigt
handlade
donerade min kaffebryggare till Nås IF
hem och lagade mat hela eftermiddagen
men nu har vi mat ett par dagar alla fall
torsdag idag
jag började jobba 12
flickorna skulle lämnas till dagis till 9
jag skulle jobba hemma med diverse pappersarbete till företagen
planen gick i kras
jag vaknade med jordens migrän
tur Ronny jobbade nära hemma så han kunde köra flickorna till dagis
denna förmiddag gick alltså till överlevnad istället
efter jobbet hanns det bara med att äta middag
sen stod det möte på schemat
några själar i sockenföreningen disskuterade
lokal servicepunkt
behövs de? var ska den vara? vad ska den innehålla?
är nog en bra grej tror jag
framförallt för våra "gammlingar" i byn
på tal om gamling...min 4 bente vän
igår kom han upp till oss
han kommer sällan upp eftersom han inte fixar trappor så bra längre
det slutade med att han åkte kana hela vägen ner
lilla lilla gubben
att sätta en grind nere känns taskigt
men bryter han ett ben så är det ju verkligen kört också
usch va jag tycker det är jobbigt att han är gammal
ge honom evigt liv
jag vill alltid vara med honom
min fina trogne vän
kram på er alla där ute
// Anna //


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar