usa

usa

lördag 29 september 2012

Lördag har snart passerat!

väldigt högt snarkande man på soffan bredvid
en helt vanlig kväll med andra ord
lördag har snart passerat för att övergå till söndag
månen verkar vara rätt full
det kan förklara varför jag mådde tokdåligt i torsdags
fredag jobbade jag 9-16
efter jobbet hjälpte jag mor att betala en räkning
hon hade kört bom på en
annars tycker jag hon fixar det bra
handlade lite fredagsgodis
inväntade mannen som va hemma runt 17.30
pizzerian stod för maten då
tillsammans med barnens farbror & min kusin
barnens tremänningar
lördag blev ingen sovmorgon
hade jag i & för sig inte trott heller
mannen åkte på specialjobb
köra en STOR båt på trailer efter traktorn
upp för de brantaste backarna i byn
vi tittade på en stund
jag gjorde några ideella timmar till campingen
tog av alla madrass skydd & tog hem & tvättade
kollade över husgeråden i stugorna
alla kylskåp var avstängda med stängda dörrar
vilket innebär mögel & dålig lukt
allt är inte självklart för alla
eftersom campingen drivs av en förening
blir det lätt att alla tänker
äsch...jag struntar i detta, det kan "nån" annan göra
då blir det lätt lite tungrott
kvällen tillbringade vi hemma i soffan
tillsammans med barnens farmor & farfar tittade vi på körslaget
söndag ska bestå av matlagning
trädgårdspyssel om vädret är okej
idag började jag bara störtgråta när jag skulle ge barnen lunch
tänkte på pappa...
han hade gärnat vela vara med på Ronnys specialjobb idag
han hade gärna velat se sina barnbarn växa upp
"so many things I need to say to you"
kram & god natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar