usa

usa

söndag 19 december 2010

står snart inte ut längre...

Maja är 14 månader & ingen av oss har än sovit en hel natt ostört
jag håller på att bli tokig på riktigt
sömnen har alltid spelat stor roll i mitt liv
så nu håller jag på att nå gränsen för va jag klarar snart
om vi kallar det "vanlig natt"
så äter hon sitt sista mål välling mellan 23-24 tiden
sen när man lagomt somnat in så drar hon på världens tjut
i värsta fall fortsätter natten så hela tiden
i bästa fall gör hon några tjut lite då & då
så pass att man aldrig ska hamna i djupsömnen
vi har prövat alvedon ifall det beror på tänder
vi har gett henne närhet
hon har fått vatten
med eller utan pjamas
mörkt eller nattlampa
med eller utan ljud
vad är det hon vill på natten som inte märks på dan???
sen startar alltid morgonen med en rivstart
vilket också är något jag har svårt för
tar det gärna lite lugnt på morgonen
helst i tystnad
är mycket jag fått försöka vänja om sen jag blev mamma
Elwira hon myser gärna en stund på morgonen
Maja hon kör 200 direkt
ja jag klagar väl lite...
men att inte få sova ostört gör mig galen
snart är dom väl i tonåren & det är jag som väcker dom istället
tiden går ju tyvärr så fort
annars har vi sålt en bil idag
säljer den andra i morrn
har ingen ny på gång
"arbetsbilen" såldes för att min sambo hellre vill ha en bil med dörr på sidan av skåpet
den andra säljs för att vi vill ha en bil som vi kan dra vår husvagn med på B kortet
ingen av oss kommer att ta BE
sen vill vi hellre ha en diesel
men jag måste medge att ja är lite nervös att bli HELT utan bil
veckan är annars väldigt hektisk
vilket jag inte gillar
vill inte va uppbokad på nåt varje dag
i morgon kommer jag att gå & vänta på att han kommer & köper bilen
på tisdag stundar begravning
fy rutti vilken plåga
onsdag ska jag till frissan & göra mig fin i håret
torsdag kanske jag kan få fixa lite hemma
sen va den stora dopparedagen
hoppas att det inte snöar då
vill gärna ha min sambo med på julafton
på juldagen ska jag på flottaren
snöar det måste jag fixa barnvakt
eftersom far i huset jobbar i så fall
det blir väl nå jäkla busväder så pass att jag ska få dåligt samvete
för att jag lämnar bort barnen
sambon i huset får jobba & slita
& jag går ut & roar mig
ja men då är det väl så då
jag har också behov här i livet
alltid ska man slåss mot onda tankar om sig själv
hur som helst så har jag dragit ner på julpynt i år
ingenting ute vilket jag tycker är trist
sparsamt inne
blir ingen julgran
jag hinner inte helt enkelt
klarar det inte själv heller för den delen
jag plockar i ordning & Maja drar omkring
så jag har gett upp för i år
men jag skulle tro att det kommer att bli en hur bra jul som helst ändå
fast jag inte städat & pyntat ihjäl mig
nu drar jag täcket över huvudet o drömmer om sömn ;)
natti natti

3 kommentarer:

  1. Det vänder nog snart Anna ska du se! Jag tycker du är en fantastisk mamma! Kom ihåg att även mammor behöver få ut och roa sig ibland! UTAN att ha dåligt samvete! Har ni testat att lägga Maja själv i ett annat rum? KRAM på dig!

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående talare. Man behöver verkligen sova, det vänder snart ska du se!

    Och: vi syns på Flottaren. Riktigt kul ska vi ha Anna!!
    Kraam Hanna

    SvaraRadera
  3. Tack flickor, era ord värmer :) Vi har inte prövat eget rum, ja e mest orolig att vi kommer att få springa benen av oss då om hon "gastar" o skriker nätterna igenom.
    Men som sagt...det borde vända snart!

    Kram på er

    SvaraRadera