usa

usa

onsdag 8 december 2010

en sämre dag

ja det hade jag idag
det var meningen att jag skulle fixa med papper
åt sambons företag
det blev jag lovad igår
men när det var dags så hade han så mycket annat på
han tror visst att vissa saker sköter sig själv
eller att det tar en kafferast att fixa det
det är inte verkligheten för mig
så det fick helt enkelt vara idag då
visade han även på hur mycke damm det låg i fönstret
sa att jag torkat rent för bara två dagar sen
ville få han att förstå att jag inte bara går hemma & väntar på att han kommer hem
män & kvinnor har uppenbarligen inte samma syn på hushållssysslor
jag måste väl bearbeta mig själv istället & inse att det är så
det går bra i vissa stunder sen tröttnar jag & bubblar över
jag & Maja julpyntade lite när storasyster var på dagis
det tar sin lilla tid att göra något
Maja samarbetar sällan
jag plockar ihop & hon plockar fram igen
precis som det ska vara :)
Elwira kom hem från dagis
trött & slut
somnade direkt på mys madrassen till Astrids Jul på film
den har gått många varv dom senaste dagarna
än så länge funkar det att hon vilar så sent på eftermiddagen
skulle helst vilja att hon vilade lite tidigare
men det är inte alltid man får sin vilja genom
hon har fortfarande behov av att sova middag
klockan åtta så sover hon för kvällen
fram till sju-halv åtta på morgonen
vilar hon inte så har vi en tiger här hemma
det kan va nog så påfrestande en dag trots att hon vilat
har hon då inte vilat så står ingen av oss ut
det är jätte jobbigt ibland
så vi kör på som vi gör nu
hur som helst så har vi skapat ett tomte-land
min sambo har samlat på tomtar
ja räknade till 70 st
då är inte alla framtagna än
juligt värre :)
idag hade dom minnesstund för Jens & kompisen
på Byråsen i Malung
brasa o massa ljus
synd att man inte kunde vara med
men vi tände ljus här hemma istället
kan inte sluta tänka på detta hemska
tårarna är sååå nära hela tiden
läser jag något om Jens eller pratar med någon om han
så har jag svårt att hålla tillbaka mina tårar
jävla orättvisa värld
fy rutti :´(
bäst att fundera på refrängen nu
Maja gör illtjut titt som tätt om nätterna
så sömnen är ju fortfarande inte den bästa
må så bra gott folk
va rädd om varandra
livet kan förändras fortare än man tror
Carpe Diem

2 kommentarer:

  1. Om det är nån tröst så tror jag att alla(eller nästan alla) karlar är likadana!
    Ulrika

    SvaraRadera
  2. mmm...är nog lättare att försöka bearbeta sig själv på att det faktiskt är så & gila läget :) hahaha!!!

    SvaraRadera