usa

usa

fredag 24 december 2010

hektisk vecka...

det hela började egentligen när snön kom förra torsdagen
om teorion som min sambo har är sann
så fick jag en helg med väldigt dåligt med sömn
bara för att han jobbade nästan dygnet runt då
när snön vräkte ner
Maja kan inte sova nära mej för jag "för oväsen" om natten säger han
hur som helst så är jag trött
sålde en bil på söndag & den andra på måndag
begravning på tisdagen
vilket gjorde mig helt tom & slut i skallen
vaknade på tok för sent på onsdag
rusade till frissan med morgonfrilla & treo
hem & plocka & fixa
åkte sen till Malung & köpte ny bil
hem & stupade i säng med migrän
vaknade på torsdag & kände mig som ett vrak
fixade hela dagen för julfirandet vi hade här hemma på kvällen
när alla åkt hem fick jag ta tag i lite bokföring
inte alt för klar i knoppen
i säng klockan tolv
blev väckt 02 av Elwira som ville ha sällskap i sitt rum
julaftons morgon startade vid halv åtta
jag va helt urblåst i skallen, kändes som jag blivit överkörd av tåget
HATAR HUVUDVÄRK
den förstör mitt liv
treo treo treo
kaffe & massa vatten
stressa till Floda för julfirande
stressa från Floda till Nås för julfirande
sen äntligen hem & bara andas ut
att det alltid ska stressas
fast jag tycker att jag planerar saker & ting
just nu mår inte min kropp så bra känner jag
stressad över det mesta i mitt liv
tid, pengar, jobb
usch för dagens samhälle
som kvinna ska du vara en bra mamma & älskarinna
laga hälsosam & nyttig mat för familjen
vara vältränad
jobba heltid på ett välbetalt arbete
konstigt man blir stressad om man känner så
ja ja inte vet jag
allt löser väl sig till slut
men just nu tycker jag det mesta är stressigt
önskar er alla en fortsatt God Jul
var rädd om varandra
<3>

2 kommentarer:

  1. Antar att huvudvärken är värre idag efter en kväll på Flottaren...;
    /Ulrika

    SvaraRadera
  2. Lite slö idag bara, annars helt okej. Jag har lärt mig med åren att ta det varsamt :)

    SvaraRadera