usa

usa

lördag 1 februari 2014

Mello!!

drömmen om sovmorgon fortsätter ;)
väcktes av mannens telefon 05.30
han fick rycka ut på plogning
en kollega hade somnat in under sitt arbetspass
en man som vi kommer att minnas & sakna
till & med flickorna fällde tårar när jag berättade
den tokiga farbrorn som alltid tog deras näsa
berättade en rolig historia
han som alltid fick oss att skratta
han kom till mig på cafeét & åt räksmörgås
han kände min pappa
vi pratade om hur tragiskt det var att han gått bort
min pappa & L-E fick en del gemensamt
diabetes, hårt jobb, tog väl inte hand om sig själva på bästa sätt
uppnådde en alldeles för låg ålder
ja blev påmind om hur det var när vi gick genom vår förlust
jag minns hur konstigt det kändes i kroppen
hur mitt hjärta värkte
panikångesten
jag lider med hans familj
dom har en tung tid till mötes
vila i frid Lars-Erik
 
 
bilden visar en arbetsdag när han & mannen teamkörde
han drog fram gasolköket & tillagade ägg & bacon
jag kommer att minnas
tok, glädje, vänlighet mm
 
vi har skottat snö
varit ute & lekt & andats frisk luft
jag & Elwira tog oss ett bad sen
mannen & Maja va ute på ett ploguppdrag
hemgjord pizza & melodifestival blev det till kvällen
 
en superskön eftermiddag hade jag igår
lämnade flickorna till grannarna
sen åkte jag till Björbo & fick aromamassage
hur underbart skönt som helst
nu har jag bestämt mig att kosta på mig det en gång i månaden
det är jag faktiskt värd
blir ingen behandling i februari
men då får jag ju njuta av atlanten istället ;)
Teneriffas lena sand mellan mina tår
 
i morgon har svärmor bemärkelsedag
en revybiljett blir gåvan
hon får dock dras med oss som sällskap ;)
 
önskar er alla en fortsatt fin helg
kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar