usa

usa

söndag 9 februari 2014

det är dagarna som gått...

torsdag var det full fart på jobbet
efter dagishämtning & middag
var det dags för vattengympa
vaknar upp till fredagen & känner mig trött
Elwira till skolan
Maja följer med Ronny på lite jobb
jag åker till gymet och gör ett träningspass
jag duschar & käkar lunch
Ronny & Maja hämtar Elwira lite tidigare i skolan
lunch för dom sen drar vi till Borlänge
barnens faster gör oss sällis
en massa halvtråkiga ärenden utförs först
sen blir det lite roligare shopping
mest till Elwira för hon behövde byxor
middag på matpalatset, pasta carbonara
lördag jobbar Ronny
jag & tjejerna tar en tur till Järna med A-C
hjärtats rum & gärna café & precent besöktes
när mannen sen slutat åkte vi till Björbo
en soda streamer & en kabel inhandlades på Åkerströms
hälsade på fasters gullungar
Vilma växer så det knakar
hem & fixade tacos innan det blev mellomys
söndag blir mannen utringd precis när vi ska äta frukost
jag skurade toa, dammsög kök & hall
dusch & lunch
mannen kunde komma hem & följa med på
Björbo Revyn, som var sevärd
skrattade gott & klappade med till musiken
flickorna var med farfar under tiden & farmor var med
efter revyn fick vi mat hos dom
mannen åkte & jobbade igen, kommer väl hem runt midnatt
jag & flickorna städade lite lekrum
sen kom barnens faster förbi
kvällsfika & tv-mys blev de
hon knatade hem & vi kröp till kojs
härliga dagar har passerat
hoppas på fler framöver
tycker dock att det är tråkigt att mannen jobbar i stort sett varje dag
är mycket jag & flickorna nu
den stund vi får med honom är han väldigt trött
vilket är förståeligt
men för mig måste det vara någon annan dag än måndag
alla dagar i veckan liksom...
kram på er alla
hoppas ni haft en fin helg
 
//Anna//
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar