usa

usa

torsdag 17 juni 2010

tiden går...

...& jag hinner inte riktigt med
idag började vi dagen med lite lek-kompisar här hemma
eftermiddagen tillbringade vi i Dala-Floda
med start på Lustgårdens Pönkun
käkade som vanligt kycklingspett
sen bar det av till Sälje
den lilla byn som jag lekte i som barn
bland slihällor & stora granar
ett smultronställe där min mormor & morfar bodde på den tiden
nu innehas gården av min morbror
han är hobby-fotograf så vi fotade våra barn
Maja behövde sen en liten powernap så vi "raggade" runt lite
tittade på gamla fina gårdar
färden avslutades hos min mormor som nu bor i lägenhet, ensam
jag fick en klump i halsen när hon öppnade dörren
det var ett bra tag sen jag tog mig tid & va dit
hon hade åldrats något enormt mycke
nu hade hon syrgas, en slang som släpade efter i hela lägenheten
Elwira blev mycke fundersam
hon har ändrat utseende väldigt mycket med åren
hon har lungsjukdomen KOL
jag blir alldeles anfådd när jag är i hennes närvaro
varför kan man inte alltid få leva med dom man älskar mest
jag vill aldrig bli utan henne
MÅSTE skärpa mig nu & åka dit lite oftare
sitter just nu med en klump i halsen & får hålla tillbaka lite
varför ska man alltid ha dåligt samvete för någonting
nä usch...nu ska jag krypa till kojs
inga planer för helgen
både bra & dåligt
gillar att veta hur det ska se ut några dagar framåt
beroende på vädret så kanske det blir en tur till grannbyn på marknad
vi får se
OVER AND OUT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar