usa

usa

tisdag 29 juni 2010

Sommarlov

det har vi nu & vi njuter av tillvaron
Elwira frågar dock redan efter lek kamrater varje dag
hon börjar bli så stor så hon vill leka "tillsammans"
vi har tillbringat dom två senaste dagarna med Icka & Oscar
idag va vi till Bysjön en vända & doppa tårna
lite för kallt för min smak
Maja blir så stor, jag hinner inte med
hon håller på att lägga om rutiner tror jag
inget är sig likt som förut
hon har ca 20 myggbett bara i skallen
stackars barn
ändå så satt hon i vagnen med myggnätet för den kvällen
otäcka djur
midsommar helgen va jätte bra på många sätt & vis
familjen & jag va ner på Storänget på dagen
Elwira fick dansa runt stången med Axel
kvällen tillbringade jag också på Storänget
pappan i huset var hemma med barnen
va skoj att "gå ut" efter lång tid hemma
men kvällen fick mig också att känna att det är hemma med min familj
som jag trivs som allra bäst
midsommardagens kväll bestod av grillat
sen packade vi in oss i bilen med både välling & lördagsgodis
åkte runt, mest i gagnefs kommun
tittade på sommarstugor
skulle så gärna vilja ha en egen
att bara kunna fly till när man inte orkar se alla måsten hemma
ladda om batterierna
eller varför inte en husvagn?!
då kan man åka runt & se en massa olika smultronställen
drömma kostar alla fall inget, som tur är
hoppas att vi fått sommar nu
jag & många andra behöver det nu
de senaste dagarna har jag bara funnits
försökt göra så lite som möjligt
men man kommer ju inte ifrån tvätt & matlagning tydligen
morgondagen är helt oplanerad också
så vi väntar med spänning på vad den ska erbjuda
over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar