usa

usa

onsdag 9 juni 2010

gjort Närsjö runt igen

idag var det jag & Elwira, min mamma, Icka & Oscar, Inger som tog oss runt
blev dock inge bingo men lite safari istället
tror att vi såg en räv & sen kom "Hoppe Hare" som skjuten ur en kanon
jag har så usel kondition, men jag fixade att trampa hela vägen
upp för dom tre tyngsta backarna av fyra
innan sommaren är slut kanske jag fixar den värsta också
nästa vecka tror jag att Elwira får vara hemma med pappa
hon frös, hon va törstig & hon undra om vi va hemma snart & varför vi stannar
kan va skönt att få vila öronen en stund i veckan
när jag kom hem tog jag en liten tur med Milou också
då såg jag en räv med säkerhet
den stannade & tittade länge, ända till Milou rörde sig
då drog den som en avlöning till skogs
duschat & plockat ihop lite
vill ha ordning & reda när jag gå till sängs
tidigare idag har jag & tjejerna varit till kyrkan på skolavslutning
Elwira fick sen va på dagis en stund
hon sover inte tillräcklig lång tupplur när hon är där
så eftermiddagarna efter dagis är oftast inte ljusrosa
idag började hon med att slänga sig på hallgolvet & sura för ingenting
jag sa åt henne att gå upp & lägga sig & komma tillbaka när hon va glad & pigg
"DUMMA DIG" va vad jag fick höra tillbaka
det är både för & nackdelar med det mesta
när det nu är ljust & fint ute så är det lite svårt att få in henne & i säng i bra tid
tålamodet sätts på prov ett X antal gånger under en dag
jag får höra av min egen mor att jag är "hård" mot Elwira
MEN...jag tycker att jag är hård men rättvis
man kan inte få bestämma allt när man bara är tre år
även om det låter hur bra som helst när hon försöker förhandla vissa saker
jag förbjuder absolut inte henne till allt, men jag försöker ligga steget före i tänkandet
vägleda på ett så bra sätt som möjligt
uppfostran har hittills varit den svåraste utmaningen i mitt liv...& det som bara börjat
jag kan ha Elwira med mig vart som helst utan att behöva skämmas
hon vet hur man uppför sig när man inte är hemma
den lilla myran gör inte så stora väsen av sig ÄN...
men idag har jag sagt ajja bajja för första gången
Maja åkte gåstol & siktade in sig på en blomma
började rycka & dra i den
hon blev lite snopen när hon fick höra mig säga det bestämt
i morgon ska Maja vara med sin farmor en stund
det är första gången som farmor lånar henne
går säkert jätte bra
måste nu krypa under täcket för att orka med morgondagens utmaningar
natti natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar