usa

usa

tisdag 22 juni 2010

dagen börjar...

...som vanligt med en trött mamma
Maja som skriker av hunger & blir inte tyst förrän gröt skålen är tom
Elwira härmar Majas oljud
jag får testa mitt dåliga morgonhumör varje morgon
men jag är imponerad av mig själv
tålamodet blir bättre & bättre
sen blir det alltid bråttom i slutet
Maja trött
Milou kissnödig
Elwira skulle varit på dagis för en kvart sen
allt skulle helst skett på en & samma gång
efter dagis lämning idag tillbringade jag förmiddagen med min far
efter lunch när Maja ville sova åkte vi lite bil & jag käkade en glass
tittade in vid preCent
köpte fyra nya stolsdynor
hade sån beslutsångest om jag skulle eller inte
hämtade Elwira på dagis
hem & gav barnen lite mellis & började med maten
Elwira hade en riktigt dålig em
va helt slut & grät & va olydig mest hela tiden
ännu ett humörs-prov
min kusin kom förbi på en snabb kopp kaffe
när far i huset kom hem åt vi middag
sen ut & fixa i trädgården
men myggen jagade in oss
Elwira & Ronny blev klippta & fina till "messmörn"
sen va de dags för nattning
Maja är riktigt jobbig att få i säng nu
hon tvinnar & tvinnar
under natten gallskriker hon flera gånger
mitt hjärta håller på att stanna varje gång
ja blir sååå rädd när ja blir väckt så
i morrn är det sista dagen för Elwira på dagis
sen blir det sommarlov
till hösten byter hon avdelning
stor tjej nu :)
dags att duna in för att orka med nattens tjut
Over And Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar