usa

usa

lördag 18 augusti 2012

Veckan som gått!

har bestått av jobb mestadels
tisdag bestod av att flytta lite från café
jag vaknade & kände mig oförskämt pigg
det va bara att ta i med hårdhandskarna när orken fanns
lyckades få ut en garderob & flera stora möbler
endast med en säckkärras hjälp
men sen hade jag lite blåmärken här & där
bärhjälp dök upp lite senare
vi lunchade
sen fick jag fräscha till mig för jobb på Hjärpholn på kvällen
onsdag bestod av café flytt igen
orken lös med sin frånvaro
skruvdragaren va kass
mannen ringde & hade kört sönder
så det blev en tur till Gravendal för att hämta honom
via vansbro för att fixa felet
middag för fem blev det sen, ris & korvstroganoff
mor lekte med flickorna
jag & mannen klippte gräs på några av de ställen vi sköter om
torsdag va det dags att ta reda på mer café prylar
gaaaah...jag hatar oreda & MASSA prylar
barnen sov med farmor & farfar vid bysjön
jag & mannen åt en middag för två på byns resturang ;)
fredag startade med Säter & viktbedömning
jag är ju en tjockis
men det bästa av allt...
jag har bra värden, ingen fara för diabetes 
inget farligt bukfett
så med ren järnvilja kan jag lyckas att förändra min livsstil
vilket jag egentligen redan visste
men va skönt att träffa en läkare som jobbar med detta dagligen
från allra första början
var det jag & pappa som fixade remiss till Säter tillsammans
men han låg i riskgrupp
vilket gjorde att han kom dit mycket tidigare än mig
vi skulle stötta varandra till att förändra våra liv
han var 20 år för sen med sitt beslut
jag har fortfarande chansen
jag ska ta den!!
bröllopsutstyrsel blev inhandlad på vägen hem
på kvällen hälsade vi på våran lilla solstråle i Björbo
lördag = jobb
loppis på Hjärpholn
Vansbrobladet hade dock inte satt in annonsen i veckans blad
vilket va skit dåligt
men det va relativt bra ändå me tanke på oddsen
jag sålde själv för 658 kr :)
i morgon blir det ett möte för kommande Stockholmsresa
sen tänkte jag nog va ledig lite
många tror att jag är helt sysslolös nu när jag är "arbetslös"
arbetslös är jag inte, jag är mellan två jobb ;)
man avvecklar inte ett företag på 5 min direkt
vecko resumé avslutad
tack för att just DU orkade läsa ända hit ;)
ha det gott
puss & kram
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar