usa

usa

måndag 13 augusti 2012

orkeslös..men ändå på G

lördagen började med "buo"
skulle väl gissa att "buo" är dialekt förkortning för fäbod?!
har alltid kallat det så alla fall
de manliga i familjen röjde gräs
jag röjde i mammas garderob
eller rättare sagt organiserade ihop alla grejer lite
slängde ur kläder från 80 talet
älskar att röja så
min kära mor hon bara fyller på alla vrår
utan logistik ;)
trodde att det var jag som hade mest bråttom
eftersom jag skulle jobba på eftermiddagen
men det blev jag & tjejerna som blev kvar till sist
jobb = grillbuffe på hjärpholn
det gick jätte bra tycker ja
myggen va det enda som störde
kvällen avslutade jag på flygfältet
blev chaufför åt min gamle vän
det va trevligt
stötte dock på många frågor & viss avundsjuka under kvällen
men som nån sa: låt det bara rinna av
det ska jag göra
det bevisar bara att det jag gör är rätt
jag gör något eller har något som någon/några andra kanske skulle vilja ha
mest imponerande under kvällen var...
att alla som skulle åka med hem fick vänta på mig
dom stod på rad vid bilen & väntade så snällt när jag kom
kunde inte sova när jag kom hem
hela kvällen återspeglades i skallen på mig
somnade runt 03
barnen pigga & glada runt 07
inget liv jag orkar leva
sömn är nog bland det viktigaste i mitt liv för att jag ska fungera
en riktig segdag blev det
spanade på lite flygplan tillsammans med broder & familj
måndag idag
pappersarbete hela dagen lång
skulle nog inte orka jobba på kontor dagarna i ända
flex i arbetssysslor är nog min  melodi
i morgon får jag hjälp av en vän att bära lite större grejer från café
sen blir det en tur till hjärpholn
veckan fortsätter i flyttens tecken
fredag blir det en resa till Säter
nej..jag ska inte läggas in ;)
viktbedömning är ärendet
fortsättning följer...
kom ihåg en sak...
livet kan vara alldeles för kort för att slösas bort
lev nu & lev mycket
undrar hur många gånger per dag som jag sänder en tanke till pappa
saknar dig min älskade pappa
varför just nu??
vi ville ju ha dig med oss mycket längre
flickorna pratar om dig & saknar dig
CARPE DIEM
kram kram
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar