usa

usa

måndag 27 augusti 2012

Blir lätt stressad...

om lite mer än en vecka åker vi till Kreta
men Milou då??!
finns inte någon som med glädje vill ta hand om honom
han har varit mig trogen i 14 år
så mitt hjärta blöder om jag inte vet att han har det bra
det bästa vore om någon bodde hos oss
han har ju blivit gammal & vilsen
så jag skulle helst se att det blir så lite förändring som möjligt för honom
hjärnan glöder just nu
min dag för övrigt har bestått av
lite styrketräning
jobb, mat & gräsklippning
har plockat med café grejer
läste min affärsplan
läste alla lyckönskningar jag fått när jag startade
läste alla artiklar & annonser som gällde café
gråten var ett faktum...
gråtmild hela dagen
har svalt mer än en gång
om pappa hade funnits hade inte detta varit så tungt
i min affärsplan står pappa med
lyckönskningar från mamma & pappa
en bild från julmarknaden
6 dagar senare är han död
en eld härjar genom min mage
trodde aldrig att man kunde va så ledsen
det är det absolut mest fruktansvärda jag varit med om
allt kan låta löjligt
men man förstår först när man upplevt samma
vissa klarar sig genom livet utan behöva känna så här
vissa inte...
ikväll när jag klippte gräs runt virkesupplägget vi har
kändes det som att pappa satt där på
han hade alltid virke hemma
det va bra att ha ifall ;)
jag ser pappa överallt...i saker omkring mig
med tanke på allt vi går igenom nu
tycker jag att vi är väl värda våran solsemester
men jag mår inte bra av att inte veta hur det blir med Milou
att han också får vara med någon som gör mig lugn
jag behöver verkligen denna semester
så varför måste jag känna oro nu
fortsätter mitt grubbleri i morgon
kram & god natt
Anna

 

1 kommentar:

  1. Hade ju utan problem varit hund vakt:) men inte lika lätt för hunden då :( hoppas det löser sig för er kram Stina

    SvaraRadera