usa

usa

torsdag 22 december 2016

Låt mig få tända ett ljus

för fem år sedan var detta datum en torsdag
det var vitt ute och kallt
det var dags att ta ett sista farväl
helt overkligt
började gråta redan hemma hos mor
grannen körde pappas traktor till kyrkan
en välfylld kyrka
var skönt att se att pappa hade så många som saknade dig
en konstig känsla
att något så fruktansvärt kunde bli så vackert
Bildresultat för ljuslåga tecknad
låt mig få tända ett ljus
den sjöng pappa för mig när jag var liten
den och många fler fina sånger spelades i kyrkan
när sidodörren på kyrkan öppnades
föll stora vita flingor från skyn
allt var magiskt
jag minns att jag tänkte på  staden ovan molnen
ett långt tåg följde med ut till din sista vila

Bildresultat för tecknade bubblor
den julen var allt som en bubbla
fattade ingenting
inte ett julpynt hemma då
året efter var jätte jobbigt
då hade chocken lagt sig och allt var mer verkligt
vi skulle verkligen aldrig mer fira jul tillsammans

Bildresultat för tecknade julbilder
ytterligare år har gått
känns fortfarande märkligt
inget blev sig likt sen pappa försvann
försöker nu göra det en mysig tid igen
för barnens skull
vi tänder mycket ljus och tänker på pappa

Bildresultat för tecknat god jul


2 kommentarer: